Usaha The Gunners semakin rumit untuk mengekalkan Martin Odegaard musim depan.

Dipinjamkan dari Real Madrid, The Gunners tidak mempunyai pilihan untuk melanjutkan tempoh pinjaman mahupun membelinya selepas musim ini.

Minggu lalu, pemain berusia 22 tahun itu mengaku tidak memikirkan masa depannya, tetapi menegaskan dia masih mengekalkan 'impian' untuk mencipta kejayaan di Real Madrid.

Sport mempunyai kemas kini ringkas mengenai pemain tengah itu dan Eden Hazard, dengan tajuk, ‘Dilemma Hazard and Odegaard’.

Mengenai pemain antarabangsa Norway, surat khabar Catalan itu menyatakan 'separuh Eropah' mahukan pemain yang beraksi untuk pasukan Mikel Arteta.

Manakala gergasi La Liga pun turut sama berada dalam dilema sama ada mahu menyenaraikan pemain perancang ini dalam rancangan mereka untuk musim depan atau menjualnya pada musim panas nanti. 

Tidak pula dinyatakan mengenai butiran kelab yang mahu menandatangani pemain itu.

Laporan Online Sport pula mengatakan persembahan Odegaard untuk kelab Utara London telah menimbulkan minat dari Manchester City, Bayern Munich dan Paris Saint-Germain.

Pasukan itu menyertai Liverpool, Chelsea dan Arsenal dalam mengejar bekas pemain Real Sociedad.

Dengan minat yang ditunjukkan dari beberapa pihak, Arsenal mula melihatnya 'rumit' untuk mengekalkan pemain yang dimiliki Real Madrid itu melebihi jangka masa pinjamannya.

El Manchester City, el Bayern de Múnich y el PSG se han sumado al interés del Liverpool y el Chelsea por el noruego, además del Arsenal. Los gunner empieza a ver tan complicado retenerlo que una de sus leyendas, Paul Merson, aconseja al club que cambie de política: “Que se quede o que no juegue más”. Mientras que el jugador abre una puerta a la posibilidad de abandonar el Real Madrid: “Veremos qué pasa en verano”.
Kelab yang berpusat di Madrid itu berminat dengan bintang PSG, Kylian Mbappe dan Sport mencadangkan pilihan terbaik untuk pasukan Zinedine Zidane adalah untuk PSG meningkatkan minat mereka dan bersetuju untuk mengambil Odegaard sebagai sebahagian daripada pertukaran untuk Mbappe.

Post a Comment

Previous Post Next Post