Arsenal dalam gambaran untuk menandatangani pertahanan tengah Perancis berusia 21 tahun.

Eintracht Frankfurt ketika ini sedang berjuang untuk layak ke saingan Liga Juara-Juara kerana berada di tangga keempat dan empat mata di depan Borussia Dortmund yang menghuni tangga kelima.

Evan N'Dicka telah menjadi salah seorang pemain penting dalam membantu pasukannya untuk membawa mereka ke aksi Eropah musim depan dan persembahannya telah menarik perhatian Arsenal.

Pada 16 Mac, laporan dari Jerman menjelaskan minat kelab Utara London untuk menandatangani bek tengah itu dengan The Gunners diberitahu bahawa pemain berusia 21 tahun itu 'pastinya tidak murah'.

Eintracht Frankfurt akan menentang Dortmund pada hujung minggu ini dan kemenangan ke atas BVB akan meletakkan mereka dalam kedudukan selesa untuk membuka tirai dalam pertandingan kelab elit Eropah musim depan.

Bild menyatakan kemenangan menentang Borussia Dortmund pada hari Sabtu ini akan menjadikan N’Dicka menjadi lebih menarik untuk kelab-kelab ternama di Eropah.

Hanya Arsenal yang disebut-sebut sebagai pihak berhajat untuk menandatangani dengan Mikel Arteta didakwa 'menunjukkan minat' terhadap pemain Perancis itu. 

Tajuk utama laporan tersebut bertanyakan adakah N'Dicka akan menjadi milik 'Arsenal atau Eintracht' selepas kempen ini.

ARSENAL OR EINTRACHT? Hübner believes that Ndicka will stay!

Pemain pertahanan itu mempunyai kontrak sehingga 2023 dan kelab Jerman tetap berharap dapat mengekalkan pemain pertahanan mereka musim depan.

N'Dicka (kanan) dalam pertarungan menentang Povlsen dari Leipzig.

"Dia adalah pemain yang pintar dan saya rasa dia dapat menilai apa yang dia ada di Eintracht. 

"Dia mempunyai tempat biasa (kesebelasan utama) dengan kami. 

"Di sini dia menerima keyakinan dari jurulatih dan kontraknya juga akan dibayar dengan baik, ”kata pengarah sukan Eintracht Frankfurt, Bruno Hübner.

“Evan masih sangat muda. 

"Frankfurt adalah perhentian pertamanya. 

"Dia masih mempunyai masa untuk berkembang. 

"Ini sangat penting untuk statusnya. 

"Eintracht secara automatik akan menjadi kelab yang bersaing dalam Liga Juara-Juara - itu kekal di minda setiap orang dan juga akan sangat membantu Eintracht pada tahun-tahun yang akan datang."

Selain mampu beraksi sebagai bek tengah, N'Dicka juga mampu beraksi sebagai pertahanan kiri dan nilai pasaran semasanya adalah sekitar €22 -25 juta.

Post a Comment

Previous Post Next Post