Penyerang Arsenal, Alexandre Lacazette telah bercakap berikutan penampilannya yang hebat untuk membantu The Gunners kembali setelah ketinggal 3-0 menentang West Ham United.

Alexandre Lacazette mengakui dia dan rakan sepasukan telah menyebabkan Mikel Arteta kecewa walaupun berjaya bangkit untuk mencatatkan keputusan seri 3-3 menentang West Ham United.

The Gunners mengalami defisit tiga gol dalam 32 minit pertama di Stadium London, tetapi berjaya mencuri satu mata setelah pihak lawan menjaringkan dua gol sendiri dan tandukan berbisa Lacazette pada lewat perlawanan.

Keputusan seri bagaikan satu kemenangan bagi pemain-pemain Arsenal setelah permulaan yang buruk sebelum bangkit di babak kedua perlawanan.

Namun begitu, mereka telah melepaskan peluang untuk merapatkan jurang dengan pasukan ataupun kelompok teratas bagi menempatkan diri dalam saingan elit musim depan.

Lacazette percaya bahawa dia dan rakan sepasukannya harus bertanggung jawab atas penampilan buruk yang dipamerkan dengan mendakwa mereka tidak mengikuti rancangan Arteta pada babak pertama.

"Perasaan saya bercampur antara bangga dengan pasukan saya kerana bangkit pada babak kedua dan kecewa dengan babak pertama," katanya kepada Sky Sports selepas perlawanan.

"Kami tidak menghormati rancangan awal perlawanan dari pengurus dan kami melepaskan tiga gol. 

"Ini bukan yang kami mahukan."

Bercakap mengenai golnya dan gol sendiri yang dipaksanya diberikan kepada Tomas Soucek, Lacazette menambah: "Saya fikir gol pertama adalah milik saya.

"Itu tidak bagus. Gol kedua, gol ketiga pada babak kedua, kami kembali untuk seri . "

Penyerang The Gunners juga ditanya mengapa Arsenal bermula dengan begitu teruk ketika gol dari Jesse Lingard, Jarrod Bowen dan Soucek meninggalkan mereka usaha berat mengejar perlawanan.

Perlawanan ini tiba tiga hari selepas Arsenal mara dalam saingan Liga Europa dengan kekalahan 1-0 kepada Olympiacos dalam perlawanan yang tidak meyakinkan walaupun layak ke suku akhir hasil kemenangan agregat 3-2.

Jadual perlawanan suku akhir Liga Europa.

"Mungkin kita berada di bawah tekanan kerana kita tahu itu adalah perlawanan besar, di sinilah kita harus memperbaiki juga. 

"Kami harus banyak berusaha untuk bersedia sepanjang musim ini, "jawabnya.

"Sangat rumit apabila kami bermain perlawanan seperti ini, perbezaannya adalah pada separuh masa.

"Kita perlu banyak berusaha.

"Saya rasa dengan babak pertama yang buruk, kami boleh kembali dan menjaringkan lebih banyak gol, tetapi ini adalah bolasepak. 

"Kita tidak boleh sempurna."

Highlight perlawanan.

Post a Comment

Previous Post Next Post