Pasukan pilihan Liga Perdana Inggeris terkini minggu ini dengan gabungan pemain terbaik dari pelbagai kelab.

Selain beberapa nama besar dari Chelsea, Arsenal, Liverpool dan Manchester City, pilihan kali ini juga mempunyai wakil dari Burnley dan Brighton.

Mungkin agak aneh apabila dua pemain Chelsea terpilih walaupun mereka hanya seri dengan Leeds United, tetapi pakar BBC Sport, Garth Crooks jelas merasakan bahawa penjaga gawang Edouard Mendy dan pemain pertahanan Antonio Rudiger layak mendapat tempat mereka setelah melakukan persembahan yang menarik untuk memastikan Leeds menjaringkan gol.

Nampak agak pedih, memandangkan Arsenal dan Liverpool sama-sama memenangi perlawanan mereka dan masing-masing hanya mendapat seorang pemain dalam senarai, sementara Manchester United juga mengutip tiga mata tetapi sama sekali tidak terpilih.

Berikut adalah pasukan pilihan terkini minggu ini mengikut Crooks dari BBC.


Emile Smith Rowe pasti ada di sana dengan prestasi menakjubkan dengan pemain muda Arsenal itu meneruskan kemajuan luar biasa musim ini.

Dengan penampilan yang luar biasa untuk membantu The Gunners menewaskan saingan Tottenham 2-1 di Derby Utara London, sememangnya beliau layak terpilih.

Peminat Liverpool juga akan senang melihat Diogo Jota di sana, dengan pemain antarabangsa Portugal itu membantu mereka kembali ke jalan kemenangan setelah lama tidak beraksi ekoran kecederaan.

Jota menjaringkan gol kemenangan menentang kelab lamanya, Wolves, malam tadi untuk mengekalkan harapan berada dikalangan empat teratas liga.

Post a Comment

Previous Post Next Post