Emile Smith Rowe telah mendapat pujian besar dari Garth Crooks setelah berjaya menjadi pasukan pilihan Liga Perdana Inggeris terbaru minggu ini.

Pemain berusia 20 tahun itu mempamerkan aksi yang menakjubkan untuk The Gunners dalam kemenangan 2-1 Derby Utara London ke atas Tottenham pada hujung minggu dan secara umumnya telah menjadi salah satu dari beberapa perkara positif untuk pasukan Mikel Arteta musim ini.

Peminat Arsenal akan senang melihat Smith Rowe melakukannya dengan baik dan mendapat pengiktirafan untuknya, dan Crooks juga memasukkan statistik menarik tentang pemain ini dalam segmen BBC Sportnya.

Statistik itu menyatakan bahawa Smith Rowe adalah pemain termuda yang mencipta empat atau lebih peluang dalam Derby Utara London sejak bekas bintang Arsenal, Cesc Fabregas melakukannya pada tahun 2007.

Itu sangat mengagumkan dari pemain muda antarabangsa England, yang pastinya merupakan salah satu prospek paling menarik untuk dilalui di Stadium Emirates sekarang, bersama dengan Bukayo Saka.

Peminat dan penyokong The Gunners pasti berharap ini dapat menjadi tonik tambahan sebagai pembuka bagi aksi yang lebih hebat dan konsisten dari Smith Rowe dalam perlawanan besar menentang saingan Tottenham.

Membincangkan kesan Smith Rowe, Crooks menulis: "Ada seorang pemuda dalam pasukan Arsenal yang sangat berminat untuk mencipta nama bagi dirinya sendiri sehingga dia secara praktikal melakukannya dilapangan.

"Emile Smith Rowe menyebabkan Spurs mengalami masalah di sebelah kiri mereka bersama dengan rakannya Kieran Tierney. 

"Dua pemain termuda di lapangan menunjukkan keinginan terbesar. "

Post a Comment

Previous Post Next Post