Smith Rowe dedahkan pengaruh Lacazette terhadap pemain muda Arsenal.

Emile Smith Rowe bercakap mengenai pengaruh Alexandre Lacazette terhadap pemain muda Arsenal.

Penyerang Arsenal, Emile Smith Rowe telah membincangkan pengaruh Alexandre Lacazette terhadap beberapa pemain muda The Gunners.

Pemain berusia 20 tahun itu membuat penampilan pertamanya di Liga Perdana Inggeris musim ini menentang Chelsea pada Boxing Day dan sejak itu, dia menjadi pemain permulaan tetap sekiranya dia cukup cergas.

Setakat ini, Smith Rowe telah merekodkan empat assist dalam 13 perlawanan liga dan reputasinya bertambah baik selepas mengharungi perlawanan demi perlawanan untuk The Gunners.

Dalam temu bual eksklusif bersama The Sun, Smith Rowe berbicara mengenai pengaruh yang dimiliki Lacazette kepadanya sejak dia menjadi biasa.


Bekas graduan Hale End mengatakan bahawa pemain Perancis itu telah membantunya dan memberi keyakinan kepada pemain muda dengan memuji kualiti mereka.

Dia berkata: "Alexandre Lacazette telah banyak membantu saya sejak saya beraksi."

“Laca memberi banyak kepercayaan kepada pemain muda. Dia memberitahu kita betapa bagusnya kita.

"Dia watak yang baik di bilik persalinan. Dia pada dasarnya adalah salah seorang pemain muda. "

Lacazette telah mengharungi musim yang menarik bersama The Gunners musim ini dengan menjaringkan 12 gol di samping tiga bantuan gol dalam 33 penampilan.

Rekor jaringannya tidak terlalu mengagumkan, tetapi dia sangat terkesan dengan permainan bertahan yang baik, yang membawa rakan sepasukan ke dalam permainan.

Kontraknya sekarang akan berakhir pada akhir musim depan dan The Gunners masih belum mengadakan rundingan mengenai kemungkinan penyambungan ataupun pembaharuan kontrak.

Mikel Arteta sebelum ini mengatakan bahawa perbincangan kontrak akan ditangguhkan hingga musim panas dan hanya masa yang akan memberitahu sama ada pemain berusia 29 tahun itu akan ditawarkan kontrak lanjutan.

Jika tidak, dia boleh menuju ke pintu keluar semasa jendela perpindahan musim panas ini sebagai sebahagian daripada penyusunan semula skuad.

Adakah anda rasa Lacazette harus dikekalkan di kelab?

Post a Comment

Previous Post Next Post