Pengurus Arsenal dapat melakukan kesilapan perpindahan musim panas yang besar.

Keputusan Mikel Arteta memutuskan Arsenal tidak menandatangani Sergio Aguero boleh menjadi kesilapan besar di pihaknya.

Dengan keraguan terhadap masa depan Pierre Emerick-Aubameyang dan Alexandre Lacazette, The Gunners mungkin perlu memperkuat pilihan hadapan mereka musim panas ini.

Namun, dalam sidang medianya untuk perlawanan Arsenal menentang Liverpool hujung minggu ini, Arteta menolak idea bahawa dia dapat membuat gerakan menandatangi Aguero.

"Tidak, tidak, tidak - kita akan melihat apa yang terjadi dengannya di masa depan," katanya.

Pandangan MyGooners.

Aguero telah sangat berjaya di Manchester City, menjaringkan 257 gol dalam 384 penampilan untuk kelab itu.

Keputusan City untuk membenarkannya pergi dengan perpindahan percuma pada musim panas ini sudah pasti mengejutkan rami pihak, memandangkan apa yang telah dicapainya di sana.

Kecederaan dan penyakit (coronavirus) telah membatasi penampilan pemain berusia 32 tahun musim ini, tetapi masih terlalu awal untuk mengherhentikannya.

Dari perspektif Arsenal, Aubameyang atau Lacazette tidak terlalu produktif untuk kelab musim ini.

Duo itu telah menjaringkan 20 gol liga di antara mereka dan itu tidak mencukupi bagi sebuah kelab yang menaruh harapan untuk layak ke Liga Juara-Juara.

The Gunners sememangnya memerlukan 'kuasa pemusnah' di bahagian depan dan Aguero dilihat calon terbaik (percuma pulak tu dapat).

Menandatangani pemain seperti Aguero secara percuma akan menjadi rampasan kuasa bagi Arsenal, dan Arteta mungkin hidup dengan menyesal kerana tidak berusaha mendapatkan khidmatnya pada akhir musim ini.

Chelsea dipercayai memimpin perlumbaan untuk menandatangani Aguero, sambil menekankan bahawa kelab Liga Perdana Inggeris percaya bahawa dia masih mempunyai sesuatu untuk ditawarkan.

Apa kata anda?

Post a Comment

Previous Post Next Post