Arsenal mahu gantikan Mikel Arteta?

Arsenal kini ‘mengikuti’ bekas pengurus EPL sebagai pengganti Arteta dan mempunyai persaingan kelab Inggeris dan luar.

Awal hari ini, kami telah mengulas sebuah artikel dari Rai Sport yang mengatakan bahawa Tottenham adalah salah satu kelab yang mahukan Maurizio Sarri.

Pengurus Itali itu kini tidak bekerja dan ingin kembali ke arena pengurusan walaupun dia menolak lamaran Marseille, tetapi kelab lain mengejarnya, termasuk Arsenal.

Dengan kedua-dua kelab Inggeris itu, The Gunners dan Spurs bergelut dengan prestasi musim ini, tidak menghairankan apabila melihat Mikel Arteta dan Jose Mourinho diserang, dengan pengganti yang berpotensi dinamakan.

Selain Spurs, Arsenal juga dikatakan berminat untuk mendapatkan Maurizio Sarri untuk menggantikan Mikel Arteta.

Berita mengenai Arsenal berasal dari wartawan Rai Ciro Venerato, yang disampaikan oleh Area Napoli, mengungkapkan apa yang baru ketahuinya.

Chi sarà il prossimo allenatore del Napoli? Tra i tanti nomi accostati al sodalizio campano c'è anche quello di Maurizio Sarri. Il giornalista della RAI, Ciro Venerato, nel corso di un intervento a Goal Show, ha svelato un retroscena: "Ho ricevuto una telefonata da Figline Valdarno (lì dove vive Maurizio Sarri, ndr) da parte di amici dell'ex Juventus e ho scoperto delle cose interessanti. Maurizio Sarri non ha firmato con nessuna squadra, un mese fa ha detto di no all'Olympique Marsiglia. Arsenal e Tottenham lo seguono, così come Roma". - Area Napoli.

Dia berkata: "Saya menerima panggilan telefon dari Figline Valdarno (tempat Sarri tinggal) dari rakan-rakan bekas pengurus Juventus, dan saya menemui perkara menarik. 

"Maurizio Sarri belum menandatangani kontrak dengan mana-mana pasukan. 

"Sebulan yang lalu dia mengatakan tidak kepada Marseille. 

"Arsenal dan Tottenham mengikutinya, begitu juga Roma ”.

Tentunya menarik untuk membaca ini memandangkan sejarah pengurus itu kerana dia adalah orang yang bertanggungjawab di Chelsea selama satu musim.

Walaupun itu akhirnya berpisah dengan kelab Stamford Bridge, ini adalah tanda jelas bahawa karyanya dihargai di England, dengan mereka yang berada di Arsenal antara yang menyukai apa yang mereka saksikan.

Buat masa ini, wajar untuk mengatakan bahawa Arteta akan terus diberi kepercayaan untuk mengemudikan The Gunners musim depan selain untuk membuktikan apa yang boleh dilakukannya.

Mikel Arteta dipercayai masih mendapatkan sokong pihak pengurusan tertinggi Arsenal untuk terus memimpin pasukan.

Tetapi, dengan beberapa pengurus hebat di luar sana mencari pekerjaan, jelas tekanan tetap wujud dan hasilnya harus diikuti, tanpa mengira betapa kuatnya kesabaran pihak pengurusan tertinggi Arsenal.

Perlu juga diperhatikan bahawa Venerato juga menjelaskan bahawa Napoli akan menjadi pilihan utama Sarri, tetapi jika itu tidak pernah terjadi, pintu-pintu lain pasti akan dibuka. 

Post a Comment

Previous Post Next Post