Arsenal menetapkan harga untuk membiarkan pemain pergi pada musim panas dengan syarat tertentu.

Sejak ayah Lucas Torreira tampil mengumumkan dan mengakui bahawa keadaan pemain tengah itu sedikit lebih rumit daripada apa yang disangkakan, media Argentina pula lebih tenang mengulas mengenai keadaan pemain itu.

Dipinjamkan oleh Arsenal ke Atletico Madrid hingga akhir musim ini, pemain itu tidak mungkin kekal di Sepanyol dan baru-baru ini menyatakan keinginannya untuk menyertai Boca Juniors secepat mungkin.

Itulah sebabnya dalam beberapa minggu terakhir, ada beberapa kisah mengenai peluangnya untuk bergabung dengan pasukan Buenos Aires itu. 

Berikutan kenyataan ayahnya, keadaan menjadi lebih tenang dan terdapat kemaskini yang menarik dilaporkan oleh TyC Sports semalam.

Media itu sekarang mendakwa bahawa untuk meminjamkan Torreira pada musim panas ini, Arsenal akan menuntut yuran sebanyak € 1 juta dan tidak akan membayar sebahagian gaji pemain itu. 

Satu-satunya peluang untuk mensubsidi gajinya adalah jika dia kembali ke Uruguay, yang mungkin bermaksud The Gunners akan membantu jika dia terdesak untuk pulang tetapi tidak, jika dia berpindah ke tempat lain.

TyC Sports menambah bahawa Torreira dan Boca Juniors masih 'jauh' dari melengkapkan sebarang perjanjian. 

Walaupun pemain dan naib presiden kelab, Juan Roman Riquelme telah berhubung, namun masih belum ada tawaran untuk saat ini, baik dengan pemain tengah itu ataupun dengan Arsenal.

Oleh kerana gaji pemain berusia 25 tahun itu terlalu tinggi untuk dibiayai oleh pihak Buenos Aires, sudah tentu keadaan tersebut menjadi lebih sukar bagi mereka dan ini menjelaskan bahawa masa depan Torreira bergantung sepenuhnya kepada keinginan The Gunners, bagaimana pihak pengurusan dapat membantu pemain itu.

Post a Comment

Previous Post Next Post