Petunjuk pemain Arsenal mengenai perpindahan yang akhirnya dapat membuatnya berpindah kemana yang dia mahukan.

Dani Ceballos sangat menakjubkan ketika bersama bekas kelabnya, Real Betis dan dia mungkin dapat kembali ke kelab yang dia mahukan setelah meninggalkan Arsenal musim panas ini.

Pemain tengah Sepanyol itu menghabiskan dua tahun terakhir secara pinjaman bersama The Gunners, mendapatkan minit permainan yang diperlukan, yang tidak pernah diterimanya ketika bersama Real Madrid.

Dia dijangka kembali ke gergasi Sepanyol musim panas ini tetapi kemungkinan akan berpindah sekali lagi, dengan Zinedine Zidane diketahui tidak begitu menggemari pemain tengah itu.

Ceballos telah menyatakan hasratnya untuk beberapa ketika dengan dia selalu berkongsi bagaimana dia ingin kembali ke bekas kelab lamanya, Real Betis sekiranya diberi kesempatan.

Itu adalah menurut Estadio Deportivo yang menjelaskan kisah pemain ini dalam laporan yang dikeluarkan mereka hari ini.

Minggu ini menyaksikannya dia memberi isyarat sekali lagi dengan pemain tengah Arsenal itu pertama kali membuat catatan mengenai debut bersama Betis tujuh tahun yang lalu dan kemudian, semalam mengulas bahawa dia menonton semua perlawanan Betis termasuklah sidang media mereka.

Dia membuatkan semuanya sangat jelas dan walaupun dia akan 'meningkatkan' tahap pemain tengah Betis namun kesepakatan sukar bagi mereka untuk diselesaikan.

Estadio menjelaskan kesukaran untuk menyelesaikan perpindahan itu adalah berpunca, dengan hakikat bahawa Ceballos adalah masih menjadi milik Real Madrid.

Malah kontraknya bersama gergasi Sepanyol itu masih ada dua tahun lagi dan pinjaman baharu 'tidak dapat dilaksanakan' setelah dua tahun di Arsenal dan itu sangat sukar bagi Betis untuk mendapatkannya pada musim panas ini.

Pemain itu dan pihaknya tahu bahawa lambat laun, dia akan kembali ke bekas kelabnya dan ingin membuka jalan setelah meninggalkan mereka pada tahun 2017.

Itulah sebabnya dia terus memberi isyarat dan 'menggoda' mengenai langkah perpindahan dia seterusnya, walaupun tampak sukar kecuali ada tawaran melibatkan kewangan atau Madrid membenarkan langkah pinjaman yang lain namun itu tidak akan berlaku tahun ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post