The Gunners nampaknya ‘berada di posisi terbaik’ tahun lalu untuk menandatanganinya.

Nilai pasaran pemain sasaran Arsenal, Orkun Kokcu telah ‘turun dengan ketara’ pada musim panas ini, hanya setahun setelah The Gunners berada di posisi terbaik untuk mendapatkan tandatangannya.

Itu menurut Calciomercato, yang mengatakan bahawa pemain tengah itu telah dinilai lebih rendah daripada € 25 juta berbanding 12 bulan yang lalu.


Arsenal dianggap sebagai sangat berminat terhadap Kokcu pada musim panas lalu tetapi kelabnya, Feyenoord menolak minat terhadapnya dan akhirnya melengkapkan perjanjian baharu selama lima tahun dengan pemain itu.

Harapannya adalah untuk melihat dia berkembang lebih jauh dan terus mendapat perhatian, tetapi hal itu belum terjadi dengan kempen mengecewakan di Belanda yang membawa potensi penjualannya pada musim panas ini.

The Gunners sekali lagi dipetik sebagai pelamar, dengan laporan dari La Repubblica dua hari lalu yang menyatakan bahawa mereka dan Tottenham 'berminat' padanya.

Petikan laporan dari La Repubblica pada 27 April 2021.

Namun, mereka menghadapi persaingan dari Itali, dengan Lazio dan Sampdoria telah menemui ejennya untuk membincangkan mengenai potensi perpindahan.

Calciomercato menerimanya hari ini dan menyatakan bahawa Kokcu kini dilihat sebagai ‘peluang terbaik dipasaran’ kerana harga € 25 juta musim lalu telah ‘turun dengan ketara’, dan Feyenoord terbuka untuk penjualan memandangkan ‘situasi kewangan mereka yang tenat’.

Selain Lazio dan Roma, beberapa kelab Itali lain juga dilaporkan berminat, dengan Milan dan Roma ditambahkan ke dalam senarai kali ini, sementara Arsenal mungkin juga berada di sana setelah mereka berada di 'posisi terbaik' untuknya musim panas lalu.

Terdapat kepercayaan bahawa Kokcu sedia melakukan anjakan paradigma dalam kariernya dan ada kemungkinan terdapat kelab akan merampasnya dengan harga yang menguntungkan berdasarkan situasi semasa.

Bagaimanapun harga ataupun nilai terkini pemain itu tidak disebutkan, tetapi laporan dari La Repubblica menyatakan ia adalah sekitar € 12 juta, yang mana ianya sesuai dengan dakwaan di sini bahawa harganya telah turun dengan ketara.

Sampai sekarang, nampaknya tidak ada yang membuat tawaran serius tetapi laporan terus mengaitkan mereka yang berminat untuk melakukan proses selanjutnya dan Arsenal berpeluang untuk mendapatkan pemain sasaran yang telah lama diidamkan dengan harga yang jauh lebih murah jika mereka mahu.

Post a Comment

Previous Post Next Post