Florentino Perez tiru rancangan Tottenham.

Presiden Real Madrid ingin meniru rancangan Tottenham setelah kegagalan Liga Super Eropah.

Berikutan kegagalan Liga Super Eropah, kebanyakan kisah yang kita lihat sekarang adalah mengenai usaha Real Madrid dalam menjana pendapatan.

Ini adalah kerana kelab itu tidak akan memperolehi pendapatan yang membuatkan mereka mewah setelah gagal dalam usaha mewujudkan kejohanan tersebut.

Terkini, cerita dari El Confidencial mendakwa presiden kelab Real Madrid, Florentino Perez mempunyai rancangan baharu untuk meningkatkan pendapatan mereka dan itu adalah untuk menjadi tuan rumah perlawanan NFL di Santiago Bernabeu yang baharu.

Dengan Real Madrid yang kini sedang melakukan pembangunan besar-besaran di stadium mereka, ideanya adalah untuk mengulangi apa yang dilakukan Tottenham Hotspur terhadap stadium baharu mereka.

Beberapa perlawanan NFL telah dimainkan di London dengan Atlanta Falcons juga mengumumkan pertandingan di sana pada tahun 2021 dan rancangan Spurs disebut oleh El Confidencial berkali-kali sebagai satu kejayaan.

El Confidencial mengingatkan bahawa dalam pertemuan NFL tahun lalu, telah diputuskan bahawa setiap francais perlu memainkan sekurang-kurangnya satu perlawanan di luar Amerika Syarikat.

Oleh itu, daripada bersaing dengan Tottenham Hotspur untuk menjadi tuan rumah perlawanan NFL yang terhad (sekali sekala), Real Madrid sebenarnya akan menjadi sebuah lagi kelab yang akan menerima perlawanan di luar negara.

Post a Comment

Previous Post Next Post