Gabriel Magalhaes sangat gembira di Emirates.

"Saya sudah berasa seperti di rumah" - Magalhaes sangat gembira bersama Arsenal, mempunyai kepercayaan penuh terhadap Arteta dan skuad berkualiti tinggi.

Ketika Arsenal bersiap sedia menghadapi pertembungan Liga Europa menentang Slavia Prague malam tadi, ESPN Brazil telah mengadakan wawancara bersama pemain pertahanan The Gunners, Gabriel Magalhaes.

Ditandatangani pada nilai € 20 juta dari Lille musim panas lalu, pemain itu membincangkan bagaimana keadaannya pada musim pertamanya di London dan objektif yang dimiliki kelab tahun ini.

Walaupun mengharungi kempen mengecewakan di Liga Perdana Inggeris, namun pemain Brazil itu mendakwa dia mengambil beberapa aspek positif musim ini.

"Saya boleh mengatakan bahawa ini bukan tahun yang sempurna, kerana jika itu adalah tahun yang sempurna, kita akan berada di puncak liga, tetapi ini adalah tahun pembelajaran yang hebat, kerana ini adalah kali pertama saya di Liga Perdana, saya sangat gembira di sini.

"Saya sudah berasa seperti di rumah, sedikit demi sedikit saya belajar bahasa Inggeris, ” kata Gabriel Magalhaes kepada wartawan ESPN Brasil, Joao Castelo Branco.

"Ini adalah musim pembelajaran, yang pastinya akan menjadi ingatan sepanjang hayat saya. 

"Ada saat-saat belajar, kesedihan, tetapi seperti yang saya katakan, musim yang mempunyai kesemua itu. 

"Kami masih mempunyai Liga Europa, jadi kami akan melakukan apa sahaja untuk mara ke final, memenangi gelaran ini. "

Gabriel Magalhaes juga menekankan kualiti yang ada pada skuad Arsenal, menamakan beberapa pemain yang potensi mereka telah menarik perhatiannya di kelab dan juga memuji pengurus Mikel Arteta.

"Kami adalah pasukan yang, di mata saya dan juga yang lain, kami mempunyai pasukan berkualiti tinggi, pemain muda dan anda dapat melihat bagaimana Bukayo adalah permata pasukan, dia pemain yang sangat muda yang kini bermain untuk England. 

"Kami mempunyai Pepe, Emile, yang sekarang juga kembali bermain, jadi kami mempunyai pasukan yang sangat baik ... "

"Saya rasa kita mempunyai banyak kualiti dan kita mesti yakin melakukannya seperti yang diminta Mikel.

"Dia, individu yang tahu banyak mengenai bolasepak, dia banyak membantu kita setiap hari, jadi kita berikan apa yang dia mahukan, saya yakin kita akan berkembang dengan taktikal dan fizikal kerana kualiti yang kita ada.

Arsenal pagi tadi mengesahkan kemaraan ke peringkat separuh akhir apabila mencatatkan kemenangan besar 4-0 setelah seri 1-1 di London pada perlawanan pertama.


Lawan Arsenal sebelum mara ke final nanti adalah Villareal, yang mana pasukan tersebut kini dibimbing oleh bekas pengendali The Gunners, Unai Emery.


Kembali ke Liga Perdana Inggeris, The Gunners kemudian menjadi tuan rumah kepada Fulham di Stadium Emirates pada hari Ahad ini, dengan pasukan Mikel Arteta kini berusaha memperbaiki kedudukan setelah berada di tangga ke-9 liga.

Post a Comment

Previous Post Next Post