Ayah kepada pemain Arsenal mengesahkan pemain tersebut mahu meninggalkan Emirates, telah 'menerima panggilan' dari kelab.

Surat khabar Argentina Olé hari ini mengemaskini kisah mengenai Lucas Torreira dan hasratnya untuk menyertai Boca Juniors pada musim panas ini.

Pemain tengah Arsenal, yang telah dipinjamkan ke Atletico Madrid hingga akhir musim, telah meluahkan hasrat dan keinginannya untuk kembali ke Amerika Selatan walau dengan apa cara sekali pun.

Olé menerbitkan wawancara hari ini yang telah diberikan oleh ayah pemain itu, Ricardo Torreira kepada Radio Continental, di mana dia mengesahkan pemain berusia 25 tahun itu ingin menyertai pasukan La Bombonera secepat mungkin.

"Lucas tidak mengenali Argentina, tetapi dia peminat Boca semenjak kecil lagi.

"Jelas itu adalah pilihan pertama untuknya, tetapi saya sudah menerima panggilan lain dari pasukan Brazil sekiranya Boca tidak berminat, ”kata Ricardo Torreira.

"Lucas menderita sendirian di Eropah, kita akan lihat bagaimana kita dapat menemaninya sebulan setengah sehingga akhir musim ini. 

"Apabila anda kehilangan seseorang sebagaimana yang berlaku kepada kita, anda menyedari bahawa kehidupan melewati anda di tempat lain. 

"Sekiranya Lucas ingin datang ke Boca, biarkan dia datang. "

"Kami ingin menyelesaikan perpindahan keluar dari Arsenal terlebih dahulu dan kemudian duduk bersama Boca. 

"Sekiranya mereka berpendapat bahawa Lucas adalah pemain itu, mereka pasti bersedia untuk menghabiskan banyak sumber untuk mencapai persetujuan. 

"Sudah jelas bahawa Boca harus berbelanja, Arsenal akan menginginkan sesuatu sebagai balasan, walaupun sebenarnya Lucas tidak akan kehilangan nilai dengan datang ke Boca. "

Lucas Torreira baru-baru ini kehilangan ibunya dan menghabiskan seminggu di Argentina, sebab itulah Olé mendakwa bahawa dia ingin tinggal lebih dekat dengan keluarganya sekarang.

Laporan Ole.

Media itu juga menulis bahawa hubungan pertama pemain tengah itu dengan Boca Juniors berlaku minggu lalu, melalui panggilan dengan timbalan presiden kelab Juan Roman Riquelme, dan lebih banyak perbualan dijangka akan berlaku antara sekarang hingga akhir musim.

Torreira mempunyai kontrak dengan Arsenal sehingga 2023, tetapi dengan penampilan yang terhad bersama Atletico Madrid, perpindahan tetap ke Colchoneros secara praktikalnya dilihat tidak mungkin akan berlaku.

Manakala Arsenal juga dilihat tidak memerlukan khidmat pemain itu dan jalan terbaik adalah melepaskan Torreira akhir musim ini (jangan sampai percuma pulak 😅)

Post a Comment

Previous Post Next Post