Arsenal dilaporkan telah memantai 'dengan dekat' pemain Sevilla menjelang jendela perpindahan musim panas.

The Gunners 'jatuh cinta' dengan gaya dan corak permainan pemain tengah Sevilla, Joan Jordan, walaupun mereka belum bertindak untuk menandatanganinya musim panas ini.

Itu menurut MARCA, yang mengatakan bahawa persembahan pemain tengah Sevilla musim ini mendapat perhatian The Gunners.

Jordan telah menjadi salah seorang pemain penting untuk Sevilla musim ini, memainkan peranan utama di bahagian tengah mereka dengan enam bantuan gol dan satu gol dijaringkannya dalam 27 perlawanan liga setakat ini.

Laporan pada bulan Januari (La Razon dan Estadio Deportivo) mendakwa Arsenal berminat untuk menandatanganinya pada jendela musim sejuk dahulu, dan ini menyebabkan mereka sekali menyatakan bahawa Mikel Arteta ingin menambahkan pemain tengah itu ke dalam skuadnya pada musim panas ini.

Pada akhirnya, perpindahan pada jendela Januari tidak berlaku, tetapi nampaknya minat Arsenal terhadap pemain itu tidak pernah hilang dengan MARCA menyatakan bahawa Jordan telah 'diawasi dengan teliti' oleh The Gunners.

Mereka mendakwa Arteta dan rakan sekerja. 'jatuh cinta' dengan gaya permainan Jordan, walaupun baik Arsenal maupun pelamar lain seperti Juventus tidak mempunyai 'kontak langsung' dengan wakil pemain atau Sevilla mengenai perpindahan.

Pemain ini juga pernah dikaitkan dengan Arsenal ketika Unai Emery masih menjadi pengendalu The Gunners dan ketika itu, Jordan masih lagi bersama Eibar dan Sevilla berusaha kuat untuk mendapatkanya.

Baca: Sevilla berdepan tugas sukar mendapatkan Joan Jordan.

Sekiranya Arsenal benar-benar berminat untuk mendatangani pemain yang pernah diminati Emery itu dan Sevilla pula tidak mahu melepaskannya, The Gunners mungkin terpaksa menebus klausa pelepasan berjumlah € 50 juta, dengan Jordan terikat dengan perjanjian sehingga 2023.

Post a Comment

Previous Post Next Post