Pemain Arsenal dianggap terlalu mahal untuk kelab yang berminat, menjadi bintang dengan bayaran tertinggi.

Minggu lalu, ketika ayah Lucas Torreira bercakap mengenai masa depan pemain itu, dia mendedahkan bahawa selain Boca Juniors, kelab Brazil, Gremio dan Flamengo juga berminat untuk menandatangani anaknya itu.

Torreira baru-baru ini mendedahkan bahawa dia ingin kembali ke Amerika Selatan secepat mungkin, dan itu mungkin menyebabkan banyak kelab berminat untuk mencuba nasib.

Namun, laporan dari Brazil hari ini mendakwa bahawa Flamengo sebenarnya tidak berhasrat untuk mendapatkan Torreira pada musim panas.

Media Torcedores mendakwa bahawa menurut sumber dari pengurusan kelab, tidak ada rundingan untuk menandatanganinya. 

Kesukaran utama yang mereka hadapi untuk melakukan perpindahan itu adalah gaji pemain tengah Arsenal ini kerana dia akan memperolehi lebih banyak pendapatan berbanding bintang terbesar kelab itu, Gabriel Barbosa.

Gabriel Barbosa penerima gaji tertinggi di Flamengo dengan pendapatan setahun sebanyak kira-kira £ 3,892,347.00 setahun (gaji setahun Torreira - £3,900,000 setahun)

Torcedores juga mendakwa bahawa walaupun pengurus Rogerio Ceni ingin memiliki Torreira dalam skuad, tetapi itu tidak semestinya Flamengo akan mengejarnya.

Torreira kini sedang menjalani pinjaman di Atletico Madrid, namun tidak mungkin tinggal di Sepanyol, dan harus kembali ke London pada akhir musim. 

Walaupun ada kegembiraan awal dari media Argentina mengenai kemungkinan Boca Juniors akan menandatanganinya, mereka sekarang lebih berhati-hati mengenainya.

Post a Comment

Previous Post Next Post