Arsenal mengintai agen bebas berpotensi untuk menggantikan Ceballos dan Odegaard dengan Arteta sedia merevolusikan pasukan.

The Gunners dapat beralih ke pemain tengah AC Milan, Hakan Calhanoglu musim panas ini jika mereka gagal mengekalkan Dani Ceballos dan Martin Odegaard di Emirates.

Itu menurut Milan Live, yang mengatakan The Gunners adalah salah satu daripada tiga pilihan untuk pemain tengah Turki itu sekiranya dia meninggalkan Milan musim panas ini.

Mereka menjelaskan bahawa kontrak Calhanoglu di San Siro akan berakhir pada musim panas dan setakat ini, tidak ada usaha dijalankan mengenai tawaran pembaharuan kontrak, sesuatu yang dianggap sebagai 'masalah' bagi pasukan Serie A.

Kurangnya usaha dalam rundingan pembaharuan tersebut telah menyaksikan Paolo Maldini meletakkan 'segalanya dalam keadaan siap sedia' untuk mengelakkan gangguan kepada pasukan.

Tawaran terakhir yang pernah dikemukakan Milan terhadap pemain itu adalah pembaharuan jangka panjang bernilai € 4 juta setahun, tetapi ejen Calhanoglu mahukan sesuatu yang lebih tinggi dengan dikatakan meminta sebanyak € 5 juta setahun termasuk bonus.

Ini menyebabkan rundingan tersebut menemui jalan buntu dan masih belum berjaya diselesaikan.

Keutamaan pemain tengah itu adalah mendapatkan perjanjian baharu dengan Milan kerana dia merasa berada di tengah-tengah projek kelab tersebut dan tidak berniat meninggalkan pasukan yang melancarkan usaha ke arah bolasepak sebenar.

Namun, tanpa kesepakatan, dia akan dipaksa untuk meninjau pasukan lain dan terdapat tiga kelab yang bersaing untuk mendapatkan tandatangannya.

Salah satunya adalah Arsenal, yang 'bersedia merevolusikan' skuad musim panas ini setelah musim yang mengecewakan setakat ini.

Sekiranya Arsenal gagal mempertahankan pemain tengah Odegaard dan Ceballos yang dipinjamkan dari Real Madrid musim depan, mereka dilaporkan memandang 'serius' ke Calhanoglu.

Sama ada pemain itu berminat untuk berpindah ke Arsenal tidak ataupun terdapat hubungan telah dilakukan diantara mereka dan The Gunners, laporan itu tidak  menjelaskan secara terperinci.

Calhanoglu hanyalah nama untuk diperhatikan menjelang jendela perpindahan musim panas pada tahap ini, dengan langkah seterusnya bergantung pada apa yang akan berlaku dengan kontraknya di Milan terlebih dahulu.

Post a Comment

Previous Post Next Post