Martin Odegaard tetap menjadi keutamaan Arsenal pada jendela musim panas.

Arsenal berminat untuk menandatangani semula Martin Odegaard dari Real Madrid pada jendela perpindahan musim panas ini, dakwa Football London.

The Gunners telah dikaitkan dengan Emiliano Buendia dari Norwich City dalam beberapa hari kebelakangan ini tetapi terlepas peluang untuk mendapatkan tandatangannya.

Aston Villa telah bersetuju dengan perjanjian pembelian berjumlah £33 juta dengan Canary dan pemain Argentina itu akan menjalani ujian perubatan selepas hari Selasa ini.

Arsenal terlepas peluang menandatangani Buendia.

Walaupun The Gunners mempunyai 'minat serius' terhadap Buendia, dilaporkan bahawa Odegaard terus menjadi sasaran perpindahan utama.

Odegaard mempunyai tempoh pinjaman lima bulan yang produktif bersama The Gunners dengan dua gol dan dua bantuan dalam 20 penampilan untuk semua pertandingan.

Pengarah teknikal The Gunners, Edu yakin bahawa pemain perancang itu boleh ditandatangani semula dalam perjanjian sementara atau kekal pada musim panas ini.

Pemain Real Madrid itu membuat permulaan perlahan dengan The Gunners setelah berpindah pada bulan Januari tetapi mampu menyesuaikan diri dengan gaya permainan yang diterapkan Mikel Arteta hanya dalam beberapa minggu setelah bersama.

Selain sumbangan jaringannya, pemain Norway itu terkesan dengan hantaran bijak dan tepat, memberi peluang kepada rakan sepasukannya untuk menjaringkan gol.

Odegaard mempunyai baki dua tahun kontrak bersama Los Blancos dan masa depannya akan diputuskan oleh ketua jurulatih baharu gergasi Sepanyol, Carlo Ancelotti.

Ancelotti suka bermain dengan peranan nombor 10 dalam kesebelasan utama dan pemain berusia 22 tahun itu diberikan peluang untuk menempatkan dirinya bersama Madrid.

Namun, The Gunners berharap dapat meyakinkan bintang bernilai 36 juta pound untuk bergabung kembali dengan jaminan peranan permulaan dalam kesebelasan utama yang mungkin tidak berlaku di Madrid.

Arsenal perlukan pemain kreatif dan Odegaard telah memberikan sesuatu yang positif sepanjang tempoh pinjamannya.

Arsenal sebelum ini menandatangani semula Dani Ceballos untuk musim kedua dengan perjanjian pinjaman dari Los Blancos tahun lalu dan mereka dapat mengusulkan langkah serupa untuk Odegaard.

Sekiranya kesepakatan sementara dapat diselesaikan, Los Blancos mungkin mahukan Odegaard menandatangani kontrak lanjutan atau memasukkan klausa beli wajib kepada The Gunners.

Post a Comment

Previous Post Next Post