Arsenal akan menyelesaikan perpindahan Albert Sambi Lokonga.

Arsenal akan melengkapkan perpindahan Albert Sambi Lokonga dalam minggu ini.

The Gunners berusaha untuk mengukuhkan barisan tengah pasukan pada musim panas ini dengan Mikel Arteta sedang melihat beberapa calon berkualiti di bahagian tersebut.

Kelab Utara London banyak dikaitkan dengan perpindahan Lokonga pada musim panas ini dan mereka difahamkan sudah pun mengemukakan tawaran rasmi.

Minggu lalu, wartawan Itali, Fabrizio Romano mendakwa awal bulan ini The Gunners telah membuat tawaran € 17.5 juta (£ 15 juta) untuk pemain tengah Anderlecht itu.

Romano telah memberikan kemas kini lain hari ini dengan dia mendakwa bahawa "perjanjian itu akan diselesaikan" bersama Anderlecht tidak lama lagi.

Kedua-dua kelab berusaha menyelesaikan terma-terma secara terperinci dengan persetujuan bersama pemain itu telah dicapai.

Turut dilaporkan bahawa rundingan antara kedua-dua kelab itu berada di peringkat akhir.

Perkembangan tersebut menyaksikan Lokonga kini dilihat semakin hampir bergabung dengan Arsenal pada musim panas ini dan hanya menunggu ujian perubatan sahaja yang dijangka akan dilakukan dalam minggu ini.

Keutamaan perpindahan Arsenal

Arsenal boleh berada di pasaran perpindahan untuk menandatangani lebih banyak pemain tengah yang bersesuaian dengan kehendak taktikal Arteta dan juga kewangan kelab.

Tidak dapat dinafikan lagi bahawa Arteta sangat terdesak untuk menambahkan kreativiti pada bahagian tengah setelah Martin Odegaard kembali ke pangkuan kelab induknya, Real Madrid.

The Gunners telah dikaitkan dengan pemain seperti Sander Berge, James Maddison, Piotr Zielinski, Ruben Neves, Manuel Locatelli dalam beberapa minggu kebelakangan ini, yang memberikan petunjuk di mana keutamaan diberikan.

Ben White dikatakan menjadi buruan Arsenal.

Selain itu, Arsenal juga difahamkan berusaha untuk meningkatkan barisan pertahanan musim panas ini dengan begitu kuat dikaitkan dengan perpindahan Ben White, tetapi menghadapi persaingan dari Everton.

Post a Comment

Previous Post Next Post