Arsenal tidak bersungguh untuk James Maddison.

 

Arsenal banyak dikaitkan dengan perpindahan pemain tengah Leicester City, James Maddison, musim panas ini.

The Gunners ketika ini sedang berusaha untuk memperkuatkan bahagian tengah dengan Mikel Arteta merancang untuk menambahkan lebih banyak kreativiti bagi menghadapi saingan musim baharu.

Menurut laporan dari The Athletic, Maddison sangat dihargai oleh peminatnya di Emirates, tetapi The Gunners difahamkan tidak begitu aktif mengejar kesepakatan pada masa ini.

Pemain berusia 24 tahun itu telah membuktikan dirinya sebagai salah seorang pemain tengah menyerang terbaik Liga Perdana Inggeris sejak menyertai The Foxes dari Norwich City.

Maddison menyertai Leicester pada tahun 2018 dengan yuran perpindahan sebanyak  £20 juta.

Di bawah Brendan Rodgers, Maddison terus berkembang dan menyebabkan nilai pasarannya terus meningkat.

Sekiranya Arsenal benar-benar berminat, mereka harus membayar lebih dari £60 juta untuk mendapatkan tandatangan pemain tersebut.

Maddison masih mempunyai tiga tahun lagi dengan perjanjian £ 110,000 seminggu dan Manchester United adalah antara kumpulan kelab terkemuka Eropah yang telah menunjukkan minat terhadap pemain tersebut dalam beberapa tahun kebelakangan ini.

Sinopsis jendela perpindahan Arsenal

The Gunners telah membuat kejayaan dalam kesepakatan untuk menandatangani Ben White dari Brighton, dan pemain pertahanan England itu sekarang akan menjalani ujian perubatan sebelum menyelesaikan perpindahan £ 50 juta.

Kelab Utara London juga hampir menandatangani Albert Sambi Lokonga, sementara mereka ingin menambah satu atau dua pemain tengah.

Pemain tengah Itali, Manuel Locatelli telah menjadi sasaran, tetapi Arsenal menghadapi persaingan yang kuat dari Juventus. 

Pemain tengah Wolverhampton Wanderers, Ruben Neves juga merupakan sasaran lain yang dilaporkan.

Dalam beberapa minggu terakhir, The Gunners telah menghidupkan kembali minat mereka pada Houssem Aouar, tetapi mereka dijangka akan menghadapi persaingan dari Tottenham Hotspur, Liverpool, dan Manchester United.

Post a Comment

Previous Post Next Post