The Gunners dilaporkan sedang mempertimbangkan untuk mendapatkan Alex Oxlade- Chamberlain secara pinjaman dari Liverpool.

Mungkin sedikit terlambat untuk mengulas mengenai isu perpindahan ini, yang mana ianya telah heboh diperkatakan sejak minggu lalu.

Pun begitu masih tidak dapat dipastikan sejauh mana kebenaran ataupun keinginan Arsenal untuk mendapatkan kembali bekas pemain yang dilepaskan pada era Arsene Wenger masih berkuasa.

Terdapat beberapa sumber telah mendedahkan beberapa cerita mengenai Alex Oxlade-Chamberlain yang mendakwa bahawa pemain tengah itu ingin meninggalkan Liverpol dan perkara itu telah lama dipertimbangan oleh bekas pemain Arsenal ini.

The Gunners pula dikatakan berminat untuk mendapatkan kembali bekas pemainnya secara pinjaman untuk tempoh enam bulan pertama dengan pilihan membeli bagi pemain berusia 28 tahun itu.

Pemain tengah itu bergabung dengan The Reds pada musim panas 2017 dalam perjanjian bernilai £ 35 juta setelah menghabiskan enam tahun di Stadium Emirates.

Namun, dia gagal memberikan impak di Merseyside, kehilangan dan terlepas banyak perlawanan dalam beberapa tahun terakhir ekoran kecederaan.

Pemain antarabangsa England itu kini sedang berjuang untuk bermain di Anfield, membuat satu permulaan di bawah kendalian Jurgen Klopp di Liga Perdana Inggeris musim ini.

Dia gagal memikat pengendali pasukan tersebut dan kehilangan tempat kepada pemain muda Curtis Jones dan Harvey Elliott di bahagian tengah.

Sesuai dengan laporan The Sun, Chamberlain kecewa dengan kekurangan waktu permainan dan sedang mempertimbangkan prospek penggabungan semula dengan kelab London pada bulan Januari.

Manakala menurut John Cross dari Mirror, beliau mendakwa Chamberlain "sedang mempertimbangkan untuk keluar dari Anfield," tetapi turut menambah bahawa dia "enggan meninggalkan Anfield tetapi tetap bercita-cita tinggi dan ingin bermain."

Bahkan disarankan agar Arsenal dapat mengajukan tawaran untuk membawanya kembali ke Emirates, dengan pemain berusia 28 tahun itu "ingin menempatkan kembali dirinya dalam skuad England."

"Dia sudah lebih dari satu tahun tanpa masalah dan ingin kembali bermain secara teratur," jelas Cross, mengenai minat yang kuat mengenai masa depan Chamberlain.

Walaupun Mirror bukanlah sumber yang paling dipercayai, namun Cross berhubung dengan baik apabila berkaitan dengan Oxlade-Chamberlain, sebagai bekas pemain Arsenal.

Ia adalah Cross yang menceritakan kisah Liverpool mengalahkan Chelsea dalam perlumbaan untuk menandatangani pemain itu pada tahun 2017, sementara dia juga memberikan laporan eksklusif mengenai penyambungan kontrak pemain itu pada tahun 2019.

Oleh itu, ada sebab untuk mempercayai bahawa baik Oxlade-Chamberlain atau, kemungkinan besar, wakilnya telah berhubung dengan Cross untuk menyampaikan kemungkinan hasrat pemain itu untuk berpindah.

The Reds dilaporkan bersedia untuk membiarkannya pergi jika mereka mendapat bayaran yang berpatutan untuk pemain yang telah menelan belanja agak besar.

Post a Comment

Previous Post Next Post