AC Milan mahukan Pepe seawal Januari ini.

Kelab Itali mahukan pemain Arsenal dengan bayaran yang sangat rendah.

Secara tiba-tiba pemain sayap Arsenal, Nicolas Pep menjadi sasaran perpindahan Januari ini dengan kelab Itali, AC Milan dikatakan mahu menandatanganinya.

Maklumat itu dibawa oleh Il Milanista yang mendakwa pengarah kelab Itali itu, Federic Massara bersedia untuk memperkuatkan pasukan mereka dengan menandatangani pemain berkebolehan pada pertengahan musim ini.

Laporan itu penuh dengan pujian untuk Pepe, tetapi juga menjelaskan bahawa Arsenal tidak berpuas hati dengan apa yang ditunjukkan pemain itu sejak dia menyertai kelab dengan bayaran perpindahan sebanyak €80 juta pada 2019.

Jadi Milan kini berminat untuk menandatanganinya, terutamanya kerana situasi semasa Pepe bersama The Gunners ketika ini membolehkan urusan perpindahan itu mungkin dapat dilakukan pada harga yang lebih rendah. 

Dikatakan pemain sayap itu boleh meninggalkan The Gunners dengan hanya pada harga €30 juta.

Memandangkan pengurus Stefano Pioli mahukan dia seawal Januari, usaha Milan mendapatkan Pepe dijangka dilakukan dengan cepat, kerana hanya tinggal beberapa minggu lagi sebelum pasaran perpindahan dibuka semula.

Il Milanista menegaskan bahawa 25 gol dan 18 bantuan pemain itu dalam 98 penampilan untuk Arsenal bukanlah rekod yang buruk, tetapi itu masih bukan yang diharapkan oleh The Gunners daripadanya selepas membelanjakan wang yang begitu besar ketika menandatanganinya.

Post a Comment

Previous Post Next Post