Amaran kepada Arsenal dan Liverpool

Arsenal dan Liverpool diberi amaran apabila Mendes memutuskan kelab paling sesuai untuk sasaran kedua-dua kelab.

Jorge Mendes mahukan pemain yang menjadi sasaran Arsenal dan Liverpool iaitu Renato Sanches berpindah pada Januari ini, tetapi Calciomercato melaporkan bahawa ejen pemain itu melihat AC Milan sebagai kelab paling sesuai untuk pemain tengah tersebut.

Pemain antarabangsa Portugal itu menjadi tarikan beberapa pihak selepas aksi cemerlang bersama Lille dan terbaru bersama skuad kebangsaan negaranya.

Pun begitu, pemain berusia 24 tahun itu hanya membuat lapan penampilan secara keseluruhan musim ini bersama kelab Perancis, dimana enam kali dalam saingan Ligue 1 dan dua kali dalam saingan Liga Juara-Juara setakat ini kerana masalah kecederaan.

Walaupun aksinya dibatasi dengan kecederaan, namun Lille tidak mahu membiarkan pemain itu pergi dengan murah.

Ini dijelaskan oleh Calciomercato yang mendakwa bahawa mereka mahukan sekurang-kurangnya £29.5 juta untuk pemain yang pernah bersama Swansea City secara pinjaman pada musim 2017/18.

Kedua-dua Arsenal dan Liverpool dilaporkan berminat dan mahu menandatangani Sanches, namun dengan perkembangan terbaru ini, ejennya jelas mahukan dia pergi ke tempat lain.

Calciomercato mendakwa bahawa Mendes melihat Rossoneri sebagai kelab yang paling sesuai untuk kliennya itu.

Adalah dicadangkan bahawa kedua-dua The Gunners dan The Reds telah diberi amaran dengan Milan sangat berminat dengan pemain itu.

Milan, sudah tentu berada dalam bahaya dengan potensi kehilangan salah seorang pemain tengah mereka sendiri dalam beberapa bulan akan datang. 

Ia telah didakwa bahawa Franck Kessie sedia untuk berpisah dengan gergasi Itali itu pada jendela perpindahan akan datang setelah kontraknya akan berakhir musim panas depan.

Dia dikehendaki oleh pasukan seperti Tottenham dan Paris Saint-Germain.

Sanches adalah pemain tengah yang berbeza, dengan Kessie digunakan secara lebih bertahan oleh Milan. 

Tetapi pemergiannya akan memberi ruang kosong dalam skuad dan pada akaun kewangan yang dilihat berpotensi membantu perpindahan pemain seperti Sanches.

Oleh itu, terdapat kemungkinan senario, yang boleh menyaksikan Tottenham mendapatkan Kessie dan memberi tamparan kepada Arsenal dalam usaha mereka mengejar Sanches.

Post a Comment

Previous Post Next Post