Arsenal merancang perpindahan untuk penyerang Serie A yang dinilai tinggi.

Arsenal berminat untuk mendapatkan Domenico Berardi yang kini bersama Sassuolo, menurut laporan.

Pemain berusia 27 tahun itu menerima pujian untuk persembahannya dalam Serie A musim ini.

Dia terlepas dua perlawanan pertama untuk kempen 2021/22 kerana kecederaan tetapi, memulakan semua perlawanan berikutnya untuk kelab Itali itu.

Setakat ini, dia telah membuat sepuluh penampilan Serie A, menjaringkan lima gol dan mencipta tiga bantuan sepanjang tempoh tersebut.

Menurut wartawan terkenal Nicolo Schira, Arsenal sedang merancang untuk mendapatkan bintang Sassuolo, Domenico Berardi.

Bagaimanapun, The Gunners dijangka menghadapi persaingan sengit untuk mendapatkan tandatangan pemain berusia 27 tahun itu kerana Fiorentina juga berminat dengannya.

Berardi adalah pemain berbakat tinggi yang boleh ditempatkan di beberapa posisi serangan untuk sesebuah pasukan. 

Kedudukan kegemarannya adalah di sayap kanan tetapi dia juga boleh digunakan sebagai penyerang atau sebagai penyerang sokongan (backup striker).

Dia terkenal dengan kecerdasan taktikal, kebolehan membuat keputusan dengan tepat dan pergerakan licik.

Walaupun menyertai Sassuolo pada 2010, namun pada 2 September 2013, Juventus mengesahkan melalui laman web rasmi mereka bahawa Berardi telah menyertai kelab itu atas dasar pemilikan bersama yang menyaksikan perpindahan Luca Marrone ke arah yang bertentangan, kedua-duanya dengan bayaran €4.5 juta.

Pemain antarabangsa Itali itu mampu menyinar di Stadium Emirates tetapi masih belum dapat dilihat sama ada pihak Edu dan Arsenal mampu mendapatkan perjanjian untuknya.

Skuad kendalian Mikel Arteta membuat permulaan yang teruk pada musim 2021/22, tewas tiga perlawanan pertama mereka untuk berada ditangga bawahan liga.

Bagaimanapun, mereka membuat kebangkitan besar selepas dibelasah Manchester City 5-0.

Sejak itu The Gunners telah meraih enam kemenangan dalam lapan perlawanan untuk naik ke tangga kelima dalam kedudukan liga.

Nampaknya, gossip perpindahan kali ini melibatkan Arsenal tidak dapat dipisahkan dengan kelab Itali seperti Fiorentina dan Juventus.

Post a Comment

Previous Post Next Post