Arteta mahu terus 'meremajakan' Arsenal

Arteta difahamkan telah meminta Arsenal untuk menandatangani salah seorang pemain muda sensasi La Liga.

The Gunners sedang mengintai perpindahan untuk pemain muda Villarreal, Yeremy Pino selepas tampil dengan aksi memberangsangkan musim ini untuk pasukan La Liga itu.

Menurut Fichajes, mereka mengatakan Arsenal mahu meneruskan usaha mereka membina semula skuad mereka dan pemain sayap Sepanyol itu berada dalam senarai sasaran perpindahan The Gunners.

Mereka mengatakan bahawa Mikel Arteta mahu terus 'meremajakan' skuadnya dengan bakat-bakat muda dan telah meminta pemain baharu untuk dibawa masuk iaitu Pino.

Pemain itu menjadi 'salah seorang pemain sensasi' La Liga sejak kejayaannya di Villarreal, di mana dia adalah pemain permulaan yang tidak perlu dipertikaikan di bawah Unai Emery.

Dia telah menjaringkan dua gol dan tiga bantuan dalam 16 perlawanan musim ini dan merupakan pemain penting untuk skuad Yellow Submarine, yang mempunyai permulaan yang sukar tetapi masih berpeluang mara untuk saingan Liga Juara-Juara.

Arteta telah mengikuti perkembangan pemain itu dan melihatnya sebagai pemain yang akan menjadi pembelian menarik untuk membantu mengukuhkan jentera serangan Arsenal, yang mungkin akan kehilangan Alexandre Lacazette dan Nicolas Pepe pada musim panas akan datang.

Satu-satunya halangan kepada Arsenal ialah Pino hampir bersetuju untuk menyambung kontrak dengan Villarreal, yang jelas akan menyukarkan mereka dari segi sudut perpindahan.

Ini dilaporkan oleh Partidazo Cope pada hari Rabu dan Fichajes berkata Arsenal memantau perkembagan itu, begitu juga Real Madrid yang dilaporkan turut berminat.
Ketika ini, minat Arsenal hanya sekadar minat, tetapi sekiranya pemain seperti Pepe meninggalkan kelab pada musim panas akan datang, kita boleh melihat minat ini menjadi semakin serius.

Post a Comment

Previous Post Next Post