Selesa berada jauh dari Arsenal

Pemain Arsenal menjelaskan dia mahu keluar secara kekal dari Emirates dengan berasa selesa jauh dari The Gunners.

Pemain tengah Arsenal, Matteo Guendouzi telah menyatakan dengan jelas bahawa dia mahu keluar secara kekal dari kelab pada musim panas ini dan sebolehnya dia mahu ke Marseille.

Guendouzi kini dipinjamkan ke kelab Perancis itu sehingga akhir musim, setelah menyertai mereka pada musim panas.

Ia adalah tempoh pinjaman kedua buat dirinya dalam dua tahun terakhir, dimana dia telah menghabiskan musim lalu bersama Hertha Berlin selepas tidak disenangi di Arsenal.

Pemain itu dipercayai mengalami pergaduhan besar dengan Mikel Arteta di belakang tabir berikutan insiden berprofil tinggi menentang Brighton pada penghujung musim 2019/20.

Sejak itu, Guendouzi tidak disenangi dan dengan jelas bahawa Arsenal ingin menyingkirkannya secara kekal tetapi masih belum menemui kelab yang bersedia untuk memenuhi harga yang diminta The Gunners.

Perjanjian pinjamannya sekarang dengan Arsenal termasuk pilihan untuk menjadikannya kekal pada akhir musim dan Guendouzi telah menjelaskan bahawa dia berharap perkara itu akan terjadi.

“Saya dipinjamkan,” katanya kepada RMC Sport.

“Saya memberi tumpuan kepada apa yang saya perlu lakukan dengan OM; Saya mahu menjadi sebahagian daripada OM untuk jangka panjang.

“Saya sangat selesa dengan OM; Saya mahu terus berseronok di Marseille.”

Post a Comment

Previous Post Next Post