Kelab kaya Inggeris mahukan pemain Arsenal

Newcastle dilaporkan sangat berminat dengan pemain Arsenal dan kelab boleh mendapat keuntungan segera pada jualan musim panas.

Keengganan Mikel Arteta untuk menggunakannya menyebabkan pemain ini dihantar ke Marseille secara pinjaman untuk musim ini dan Matteo Guendouzi mengucapkan selamat tinggal kepada peminat Arsenal serta kelab itu sendiri dengan cara yang jelas.

Perjanjian pinjaman itu adalah jelas dengan pasukan Ligue 1 itu akan membuat perpindahan kekal pada akhirnya dengan syarat mereka terselamat dari penyingkiran.

Malah ditambah dengan persembahan hebat pemain tengah itu di bawah kendalian Jorge Sampaoli, keputusan untuk membuat perpindahan kekal semakin kukuh.

Bagaimanapun, walaupun semua orang nampaknya bersetuju mengenai perkara itu, Newcastle United telah memutuskan untuk mencuba dan campur tangan dalam urusan itu menurut Foot Mercato.

Media Perancis menjelaskan Guendouzi begitu popular dengan Magpies dan Dana Pelaburan Awam Arab Saudi sangat berminat dengan pemain Arsenal tersebut.

Ia kemudian menjelaskan bahawa Newcastle boleh bertindak pada musim panas akan datang untuk menandatanganinya, yang boleh membolehkan Marseille, jika mereka telah membelinya pada masa itu, untuk membuat sedikit keuntungan.

Walau bagaimanapun, halangan terbesar bagi St James’ Park dalam semua ini ialah Guendouzi berasa sangat selesa bersama  Marseille dan tidak memikirkan tentang perpindahan, menjelaskan bahawa dia lebih suka tinggal di selatan Perancis.

Besar kemungkinan perkara ini tidak akan terjadi walaupun mereka (Newcastle) memiliki wang bertimbun kerana pemain itu sendiri tidak berminat untuk mencari kelab baharu, pun begitu kita harus menunggu sedikit masa lagi adakah kuasa wang mampu mengubah segalanya.

Post a Comment

Previous Post Next Post