Keputusan sukar perlu dibuat.

"Ia seperti berkahwin pada usia itu" - Bapa kepada pemain muda Arsenal bercakap mengenai keputusan sukar perlu dibuat untuk masa depan.

Gol Marcelo Flores menentang Brazil dan Amerika Syarikat dalam Piala Revelations menjadikannya pemain sensasi baharu di Mexico.

Perkembangan itu juga boleh menjadi alasan untuk berasa bimbang mengenai masa depannya juga.

Walaupun pemain muda Arsenal itu telah bermain untuk pasukan kebangsaan Mexico B-20, namun dia masih boleh memilih negara lain untuk bermain sebaik sahaja dia mencapai tahap profesional.

Ini kerana terdapat laporan mengatakan bahawa dia mungkin akan mewakili Kanada atau England.

Oleh itu, terdapat beberapa cerita menarik mengenai perkara ini dilaporkan oleh media tempatan dalam beberapa hari yang lalu.

Terkini, bapanya pula bercakap sedikit mengenainya dalam temu bual dengan Fox Sports.

"Kanada dan England sentiasa menghantar jemputan, tetapi tidak ada hubungan yang serius," kata Ruben Flores kepada Fox Sports, sebagaimana dipetik dari Marca.

"Saya fikir adalah sangat tidak adil bagi seorang remaja berusia 18 tahun untuk membuat keputusan pada usia seawal itu, tanpa mengetahui bagaimana untuk memahami dengan lebih mendalam, ia seperti berkahwin pada usia itu."

Walaupun mendakwa Marcelo gembira untuk bermain untuk Mexico, bapanya menjelaskan bahawa keadaan mungkin berubah pada masa hadapan.

“Buat masa ini kami sangat gembira dengan pasukan Mexico, saya fikir pada masa ini jika dia perlu membuat keputusan ialah, sekiranya pasukan pertama bercakap dengannya, maka perkara yang serius akan bermula. 

"Kanada sememangnya berminat dan saya bergaul dengan baik bersama jurulatih mereka. “

“Pada penghujung hari, setiap orang yang akan membuat keputusan.

"Jika anda perlu membuat keputusan, anda perlu merasakan hasilnya, jadi apabila anda mempunyai keputusan itu, anda perlu komited 100 peratus. “

Marcelo Flores,18, menyertai akademi Arsenal setelah berpindah dari Ipswich Town pada 2019.

Dia dilahirkan di Kanada kepada ibu berketurunan Inggeris dan bapanya merupakan bekas pemain bolasepak Mexico, Ruben Flores. 

Disebabkan itu dia layak untuk mewakili Kanada, England dan Mexico.

Malah sebelum ini dia telah dipanggil untuk menyertai pasukan bawah 16 tahun England pada 2019, namun memutuskan untuk menyertai pasukan bawah 16 tahun Mexico pada tahun yang sama, bermain setiap perlawanan di Kejohanan Montaigu.

Dia kini beraksi untuk pasukan B18 The Gunners, walaupun sudah berlatih dengan pasukan utama di bawah Mikel Arteta tahun ini.

Pada tahun lalu, dia juga dipanggil menyertai latihan bersama pasukan utama Arsenal dan dia menandatangani kontrak profesional pertamanya pada Oktober 2020.

Tidak lama selepas itu, dia telah dimasukkan dalam "Generasi Seterusnya 2020" The Guardian, yang menceritakan himpunan pemain muda terbaik di dunia

Post a Comment

Previous Post Next Post