Lacazette akui ejennya sedang mencari peluang lain.

Pemain Arsenal mengakui ejennya 'mula melihat sekeliling', merancang lebih awal untuk Januari.

Penyerang Arsenal, Alexandre Lacazette mengakui bahawa ejennya sudah mula mencari peluang ditempat lain tetapi hanya akan memutuskan masa depannya pada jendela perpindahan Januari nanti.

Kontrak penyerang Perancis itu bersama Arsenal akan tamat pada musim panas dan setakat ini tidak ada tanda-tanda dia akan melanjutkan tempohnya di Emirates.

Ini bermakna dia bebas untuk bercakap dengan mana-mana kelab di Eropah mengenai perpindahan percuma pada musim panas nanti iaitu sebaik sahaja jendela Januari dibuka, mengikut sebahagian daripada peraturan Bosman.

Penyerang berusia 30 tahun itu mempunyai ramai peminat dengan pasukan seperti AC Milan dan Sevilla dilaporkan sangat meminatinya.

Terdapat banyak laporan dari Itali dan Sepanyol yang mengaitkan kedua-dua pasukan itu dengan potensi perpindahan.

Kedua-duanya difahamkan berminat dengan idea tersebut (menandatanganinya) jika mereka boleh mendapatkan Lacazette secara percuma pada musim panas depan atau dengan harga murah pada Januari ini.

Apa yang berlaku seterusnya bergantung kepada Arsenal dengan pengurus pasukan, Mikel Arteta menegaskan bahawa mereka tidak tergesa-gesa dalam membuat keputusan.

Lacazette bebas untuk mempertimbangkan pilihannya dan itu adalah sesuatu yang ejennya telah mula lakukan.

"Jelas sekali, ejen saya mula melihat sekeliling sedikit," katanya kepada Telefoot.

“Tetapi tidak sebelum Januari.

"Saya benar-benar mahu fokus pada sesuatu.

“Selepas itu, kita akan lihat apa yang ditawarkan, jika cabarannya menarik, jika ada projek yang bagus, bagaimana saya dijangka melakukan…

“Masih banyak persoalan.

"Saya lebih suka menunggu sehingga Januari untuk benar-benar meletakkan diri saya [memutuskan].”

Post a Comment

Previous Post Next Post