Pengarah sukan Borussia Monchengladbach, Max Eberl tidak menolak kemungkinan membawa kembali bintang Arsenal, Granit Xhaka ke kelab itu.

Xhaka minggu ini mendedahkan dia ingin kembali ke bekas kelabnya selepas masanya bersama Arsenal berakhir, itu pun sekiranya Eberl terbuka dengan idea itu.

Dia mempunyai kenangan indah ketika bersama pasukan Jerman itu, yang dia sertai dari FC Basel pada Julai 2012 dan menghabiskan empat tahun disana.

Sepanjang tempoh itu, dia membuat 140 penampilan secara keseluruhan sebelum berpindah ke Emirates pada 2016.

Xhaka sebelum ini juga pernah beberapa kali mengakui bahawa dia ingin kembali ke kelab lamanya dan membayangkan perkara itu sekali lagi minggu ini dalam temu bual dengan podcast Mitgeredet (dipetik dari InsideFutbol).

“Saya baru saja menyambung kontrak, yang masih berbaki dua setengah tahun lagi. 

"Kemudian saya akan berusia 32 tahun dan jika Max Eberl sanggup membawa saya kembali apabila saya berumur 32 tahun, pintu saya juga terbuka,” katanya kepada mereka.

Sama ada Eberl akan terbuka kepada idea itu tidak diketahui sehingga kini, dengan ketua Monchengladbach mendiamkan diri mengenai perkara itu selama bertahun-tahun.

Walau bagaimanapun, minggu ini dia telah mengikuti lawatan media di Jerman, melakukan temu bual yang meluas bersama media seperti BILD dan Sky, membincangkan kerjayanya dan pelbagai perkara lain.

BILD mengambil kesempatan itu untuk bertanyakan komen Xhaka kepadanya dan nampaknya dia sangat gembira untuk mengalu-alukan kembali pemain Arsenal itu.

"Granit gembira di sini," katanya kepada akhbar itu.

“Hakikat bahawa dia mempunyai hubungan yang sangat rapat dengan kelab dan rantau ini membuatkan kami sangat gembira. 

"Kami masih berhubung secara tidak rasmi.

“Dia telah membayangkan perkara ini lebih daripada sekali. 

"Granit memberitahu saya gajinya dan saya memberitahunya untuk bermain beberapa tahun lagi bersama Arsenal dan kemudian kita boleh berbincang lebih lanjut.

“Ia cerita yang bagus dan sentiasa bagus apabila pemain meluahkan perasaan mereka seperti itu.

"Apabila dia benar-benar berumur 32 tahun, saya akan bercakap dengannya lagi…”

Post a Comment

Previous Post Next Post