Lacazette mempunyai niat untuk menyertai pasukan lain.

Menandatangani pemain Arsenal adalah satu pilihan yang mampu dan berpatutan untuk kelab Sepanyol.

Alexandre Lacazette telah beraksi secara kerap untuk Arsenal sejak awal bulan lalu, walaupun tidak jelas sama ada dia akan kekal atau tidak di Emirates selepas musim ini.

Perjanjian semasa penyerang itu akan tamat pada 2022 dan tiada pembaharuan (tawaran pembaharuan kontrak) yang dapat dilihat untuk pemain berusia 30 tahun itu.

Berdepan dengan kemungkinan meninggalkan The Gunners sebagai ejen percuma pada musim panas depan, namanya telah dikaitkan dengan kelab lain.

Antaranya ialah Atletico Madrid, yang dilaporkan berminat dan mahu mendapatkan pemain itu sebelum dia menyertai Arsenal dari Lyon pada 2017.

La Razon menyampaikan dakwaan yang dibuat dari Jerman bahawa ejen kepada Karim Adeyemi telah menawarkan bintang Red Bull Salzburg itu kepada pasukan Diego Simeone dan Real Madrid.

Karim Adeyemi, penyerang muda Red Bull Salzburg.

Walaupun pemain antarabangsa Jerman itu nampaknya menjadi pilihan yang menarik untuk Los Rojiblancos, namun La Razon menyatakan bahawa Lacazette adalah 'lebih berpatutan berbanding Karim Adeyemi' untuk kelab La Liga itu.

Itu kerana Lacazette telah memutuskan untuk tidak memperbaharui kontraknya dengan pasukan Mikel Arteta dan mempunyai hasrat untuk menyertai Atletico pada musim panas akan datang.

Lacazette akan tersedia secara percuma pada penghujung musim ini dan dia akan menjadi pilihan yang lebih murah daripada Adeyemi untuk kelab Sepanyol itu.

Post a Comment

Previous Post Next Post