Mari mungkin kembali ke Flamengo

‘Terbukti’ bahawa kelab mahukan pemain Arsenal tetapi terpaksa menunggu sehingga jendela perpindahan dibuka.

Peminat dan penyokong Flamengo digemparkan dengan khabar angin mengatakan bahawa bekas pertahanan mereka, Pablo Mari akan kembali ke kelab itu dalam masa terdekat.

Pemain berusia 28 tahun itu meninggalkan pasukan Rio de Janeiro apabila melengkapkan perpindahan ke Arsenal pada Januari 2020 dan menurut dakwaan terkini, masanya di London sudah sampai ke penghujungnya.

Walaupun terdapat banyak saluran yang bercakap mengenai kemungkinan tersebut, namun semuanya memuji satu sumber, iaitu saluran Youtube Gustavo Henrique Dando Choque.

Ini kerana dia mendakwa bahawa dirinya telah bercakap dengan pegawai Flamengo yang mengulas mengenai peluang perpindahan itu.

“Ternyata Flamengo mahu pemain itu kembali, namun mereka perlu menunggu sehingga jendela perpindahan dibuka,” kata Gustavo Henrique (melalui Torcedores).

“Saya bercakap dengan orang penting di kelab yang memberitahu saya perkara berikut: ‘Gustavo, bagaimana saya boleh mengatakan bahawa Flamengo tidak mahu Mari kembali?

'Jelas Flamengo menginginkannya, tetapi terdapat banyak butiran yang perlu diperkemaskan untuk membawa dia kembali. 

'Hari ini, kami masih tidak melakukan rundingan dengan Arsenal mengenai perkara ini. 

'Tetapi kami tidak menolak apa-apa'. 

"Jadi kita tunggu perkembangan selanjutnya."

Sekarang sebelum kita mengambil serius mengenai cerita ini, lebih baik kita melihat Gustavo Henrique terlebih dahulu, yang mana dia sebenarnya tidak mempunyai reputasi yang hebat dalam media Brazil.

Dialah yang menegaskan bahawa Gustavo Cuellar akan berpindah ke West Ham United, yang mana pemain itu akhirnya berpindah ke Arab Saudi, menyertai Al-Hilal.

Pada 30 Ogos 2019, kelab Arab Saudi Al-Hilal mengumumkan menandatangani Cuéllar dari Flamengo.

Mengenai situasi Mari, wajar untuk kita mengatakan bahawa dia sememangnya tidak gembira ketika ini bersama Arsenal kerana telah kehilangan tempat dan khidmatnya jarang digunakan musim ini.

Walaupun bermain dalam dua perlawanan pertama bagi saingan Liga Perdana Inggeris musim ini, dia tidak memasuki padang untuk The Gunners sejak September dan kontraknya dengan kelab hanya akan berakhir pada 2024.

Post a Comment

Previous Post Next Post