Pintu keluar sudah terbuka.

 Edu telah mencapai persetujuan untuk melepaskan pemain Arsenal pada Januari.

Ketua Arsenal, Edu telah bersetuju untuk membenarkan pemain tengah Mohamed Elneny pergi secara percuma pada Januari.

Demikian menurut FotoMac, yang mengatakan Edu telah ‘mencapai persetujuan’ dengan ejen Elneny untuk dia ‘berlepas secara percuma’ apabila jendela perpindahan Januari dibuka.

Mereka menyatakan bahawa 'jalan ke Istanbul' dan khususnya Galatasaray kini telah dibuka untuk pemain tengah Mesir itu, yang akan dibenarkan menyertai pasukan Turki secara percuma sekiranya dia dapat mencapai persetujuan dengan mereka.

Elneny telah dikaitkan dengan Galatasaray sejak beberapa bulan lalu setelah mendapati dirinya tidak lagi berada dalam perancangan Mikel Arteta.

Khabar angin itu telah meningkat dalam beberapa minggu kebelakangan ini apabila kita semakin hampir dengan Januari dan baru-baru ini mendakwa perjanjian sedang berada di peringkat untuk menandatangani sahaja kontrak itu.

Itu diikuti dengan dakwaan bahawa dia dijangka untuk menandatangani kontrak bersama kelab Turki, dengan perjanjian yang nampaknya sudah ada.

FotoMac kini menunjukkan perkara itu mungkin berlaku, dengan Edu dan Arsenal telah bersetuju untuk membenarkan Elneny pergi dengan perpindahan percuma, dan dengan itu jalan untuk keluar 'telah dibuka'.

Itu masuk akal memandangkan kontraknya akan tamat pada musim panas dan dia bebas untuk menandatangani perjanjian pra-kontrak dengan mana-mana pihak yang dia suka sebaik sahaja Januari dibuka.

Pun begitu, tindakan melepaskan Elneny secara percuman mungkin akan mencetuskan persoalan kepada peminat dan penyokong Arsenal.

Ini kerana, terlalu banyak pemain Arsenal yang dilepaskan secara percuma setiap kali jendela perpindahan dibuka.

Bagaimanapun, perkara itu (perpindahan Elneny) telah menjadi sebahagian daripada perjanjian dengan ejennya dan kini semua jalan... seolah-olah membawanya kepada kembali ke Turki dan Galatasaray.

Post a Comment

Previous Post Next Post