The Gunners diberi peluang untuk menandatangani Vlahovic.

Kelab Itali bersedia untuk berunding dengan Arsenal, The Gunners diberi peluang untuk menandatangani pemain mereka.

Jumaat lalu menyaksikan dakwaan besar dari Itali bahawa Arsenal telah mencapai perjanjian awal dengan Fiorentina untuk perpindahan Dusan Vlahovic.

Kemudian dilaporkan bahawa The Gunners telah menawarkan sekitar €80 juta untuk penyerang tersebut.

Tawaran itu datang selepas pertemuan di London antara pegawai Fiorentina bersama wakil The Gunners.

Bagaimanapun jumlah tawaran itu nampaknya melampaui batas, memandangkan nilai pemain tersebut begitu banyak diperkatakan sepanjang minggu lalu hanya sekitar €50-70 juta sahaja. 

Ia tidak masuk akal untuk Arsenal pergi begitu tinggi, terutamanya apabila dilaporkan pemain itu tidak mahu berpindah ke London, dan The Gunners juga tidak memiliki hubungan dengan ejennya.

Ada kemungkinan ini semua adalah sejenis permainan menjelang jendela perpindahan, yang akan menguntungkan pihak Itali sahaja di mana Fiorentina kini boleh menggunakan angka €80 juta itu sebagai penanda aras. 

Apa yang penting untuk Arsenal tidak jelas, tetapi mungkin ia boleh membantu mereka dengan sasaran lain.

Bagaimanapun, La Nazione edisi Sabtu, akhbar tempatan Fiorentina, berkata kelab itu telah membuat diri mereka ‘bersedia untuk berunding’ dengan Arsenal dan dengan jelas mereka akan mempertimbangkan perjanjian dengan The Gunners.

Mereka menyebut angka €80 juta, tetapi tidak menjelaskan sebarang persetujuan dan menegaskan pemain itu serta terutamanya ejennya, menumpukan perhatian kepada Juventus.

Post a Comment

Previous Post Next Post