Tottenham tidak mahu berputus asa mengenai Vlahovic

Tottenham tidak mahu terlepas peluang menandatangani pemain sasaran dengan mesyuarat diadakan untuk membincangkan langkah drastik perpindahan pemain.

Tottenham adalah salah satu pilihan untuk penyerang Fiorentina, Dusan Vlahovic walaupun Arsenal telah mengadakan perbincangan dengan kelab Itali itu di London mengenai perpindahannya.

Demikian menurut Gazzetta dello Sport, yang mengatakan bahawa Spurs mungkin pilihan untuk mendapatkan tandatangan penyerang yang dinilai tinggi, walaupun selepas dakwaan besar pada hari Jumaat mengenai Arsenal.

Selain Arsenal, Spurs juga menerima saingan lain dan kali ini dari pihak Itali dengan Juventus juga berusaha mendapatkan penyerang muda itu.

Akhbar itu menjelaskan bahawa Tottenham tidak berputus asa dalam usaha mendapatkan Vlahovic, walaupun Juventus berusaha keras untuk menewaskan saingan lain.

Kelab Turin terdesak untuk mendapatkan pemain Serbia itu, yang mereka dan peminat mereka percaya boleh membentuk kerjasama yang menggerunkan bersama Paulo Dybala dalam pasukan mereka.

Pun begitu, isu terbesar ialah jumlah wang yang terlibat dengan Juventus benar-benar tidak mempunyai sokongan kewangan untuk membiayai perpindahan itu melainkan mereka boleh melepaskan beberapa pemain mereka pada bulan Januari nanti.

Itu membuka pintu kepada Tottenham, khususnya Antonio Conte dan Fabio Paratici untuk bertindak dan mereka kini dikatakan menjadi salah satu pilihan untuk memenangi perlumbaan menandatangani Vlahovic.


Jika benar dakwaan yang dikemukakan dalam laporan tersebut, maka bukan Arsenal sahaja yang mengadakan perbincangan bersama Fiorentina di London.

Ini kerana Tottenham juga dilaporkan telah bertemu dengan wakil Fiorentina di London untuk membincangkan perjanjian bernilai €70 juta bersama kelab Itali itu dan mengemukakan kepada pemain itu gaji sekitar €6 juta setahun.

Tottenham dilihat sebagai ancaman besar kepada peluang Juve dan Arsenal dalam usaha mereka mendapatkan Vlahovic, walaupun masa depan Harry Kane akan menjadi asas kepada keseluruhannya.

Bagaimanapun, kata putus dari pemain itu sendiri yang akan menentukan nasibnya, tetapi niat dan usaha sudah ada dari Tottenham, yang tidak mahu terlepas peluang dalam perlumbaan perpindahan Dusan Vlahovic.

Post a Comment

Previous Post Next Post