The Gunners dalam posisi untuk menandatangani.

Arsenal menyukai Alvaro Morata dan boleh membuat perpindahan pada pasaran musim panas, dengan Atletico Madrid gembira untuk menyingkirkannya.

Demikian menurut wartawan Nicolo Ceccarini, yang mengatakan The Gunners akan menghadapi saingan mengejut daripada kelab semasa, Juventus.

Morata sedang dipinjamkan kepada gergasi Itali itu tetapi bergelut untuk menarik perhatian, mendapati dirinya tidak berada dalam kedudukan yang selesa selepas ketibaan Dusan Vlahovic pada jendela Januari.

Pihak Old Lady mempunyai pilihan untuk mengubah perjanjian pinjamannya menjadi perjanjian tetap, tetapi tidak mungkin mereka akan mengambilnya pada penghujung musim ini.

Bagaimanapun minat mereka tidak padam sepenuhnya dengan Ceccarini melaporkan bahawa Morata kini dipindahkan ke peranan penyerang kedua, yang boleh memastikan masa depannya kekal berada di Turin.

Menurutnya, Max Allegri menghargai penyerang itu dan ingin mengekalkannya, jadi Juventus telah mencari penyelesaian untuk mencuba dan merealisasikannya.

Mereka mahukan diskaun pada klausa €35 juta yang mereka setujui dua tahun lalu dan mengharapkan dapat membayar nilai perpindahan sekitar €15 juta ditambah bonus.

Sama ada Atletico akan menerima cadangan bayaran tersebut tidak dinyatakan, tetapi ia dijelaskan bahawa penyerang itu tidak berada dalam rancangan Diego Simeone, jadi mereka gembira untuk menjualnya.

Arsenal, kemudian mempunyai persaingan untuk mendapatkan tandatangan penyerang tersebut sekiranya mereka memutuskan untuk mendapatkan Morata pada musim panas ini.

Di satu pihak, mudah untuk membayangkan Morata lebih mengutamakan Juve berbanding Arsenal, tetapi kelebihan yang mungkin dimiliki The Gunners ialah kesanggupan mereka untuk membayar lebih daripada Juve.

Itu boleh meletakkan The Gunners berada di senarai teratas untuk mendapatkan Morata, walaupun masih perlu dilihat berapakah harga yang diminta oleh Atletico terlebih dahulu.

Post a Comment

Previous Post Next Post