Arsenal sedang menunggu untuk menandatangani gandingan Napoli.

“Dia mahu pergi” – Wartawan berkata Arsenal sedang menunggu untuk menandatangani, dipercayai perpindahan dalam perjalanan.

Selepas setahun tidak menyertai pertandingan Eropah, Arsenal kini berada dalam kedudukan kukuh untuk layak ke Liga Juara-Juara musim depan.

The Gunners sudah pasti merancang untuk melancarkan semula projek mereka musim depan. 

Untuk melakukan itu, NapoliPiu.com pada 22 Februari menyatakan bahawa pasukan Mikel Arteta sedang berusaha untuk menandatangani gandingan bintang Napoli iaitu Victor Osimhen dan Fabian Ruiz.

Dan pada 1 Mac pula, TuttoMercatoWeb menjelaskan Arsenal berada dalam gambaran untuk menandatangani pemain tengah itu, yang masa depannya tidak lagi kukuh di Napoli.

Pemain antarabangsa Sepanyol itu memiliki baki kurang daripada 18 bulan dalam perjanjian semasanya dan enggan menyambung kontraknya dengan pasukan Serie A itu setakat ini.

Fabian tidak akan menandatangani perjanjian baharu dengan pasukan Luciano Spalletti dan akan berusaha untuk menukar kelab pada jendela seterusnya. 

Fabian (kiri) pemain tengah dan Osimhen, penyerang pasukan Napoli yang dikatakan menjadi sasaran The Gunners.

Ini menurut wartawan Corriere dello Sport, Antonio Giordano yang menambah bahawa Arsenal adalah antara pihak yang meminati bekas pemain Real Betis itu.

“Ini adalah dua bulan terakhir Fabian di Napoli. 

"Dalam dua bulan, lelongan akan dicetuskan di sekitar Sepanyol, ia tidak dapat dielakkan. 

"Pada bulan April, dia akan berusia 26 tahun. 

"Dalam setahun, kontraknya akan tamat dan nampaknya tiada kemungkinan akan diperbaharui,” kata Giordano kepada Ne Parliamo il Martedì Canal 8, disampaikan oleh Tutto Napoli.

“Dia mahu keluar [berpindah], kelab mempunyai kewajipan untuk menjual dan sesiapa yang mahu membeli, mereka mempunyai hak dan kewajipan untuk mempercayainya dan datang dengan membuat tawaran serius.

“Dia akan menjadi bahagian pasaran yang berharga jika dia menjaringkan satu lagi gol seperti ketika menentang Roma.

"Jaringan yang merupakan sebahagian daripada persembahan menakjubkan, dalam empat bulan pertama musim ini. 

"Guardiola, Barcelona, ​​​​Real Madrid, Newcastle dan Arsenal, semua menyukainya.”

Dengan kontrak Alexandre Lacazette dan Eddie Nketiah akan berakhir pada Jun ini, The Gunners berkemungkinan akan membawa masuk No.9 baharu. 

Victor Osimhen boleh menjadi salah satu sasaran mereka untuk jendela musim panas, walaupun Napoli keberatan untuk melepaskannya.

Bagaimanapun warga Nigeria itu mungkin akan dijual sekiranya Napoli menerima tawaran yang betul.

Menurut laporan itu, Napoli akan meminta lebih daripada €100 juta untuk mereka melepaskan kedua-dua pemain tersebut, Fabian dan Osimhen.

Fabian pula, dengan kontraknya akan berakhir pada 2023, berkemungkinan akan meninggalkan kelab Itali itu selepas penggal ini. 

Walaupun begitu, ia masih harus dilihat sama ada pasukan Mikel Arteta bersedia untuk membelanjakan kos yang besar untuk membawa kedua-dua mereka ke London, kerana itu akan menjadi perbelanjaan yang tinggi.

Post a Comment

Previous Post Next Post