Arsenal sasarkan pemain tengah bertahan PSG, Paredes.

The Gunners meninjau di Paris untuk memperkukuhkan bahagian tengah dan inginkan perbincangan produktif bagi urusan perpindahan.

Leandro Paredes, pemain tengah bertahan berusia 27 tahun yang bermain untuk kelab Ligue 1 Paris Saint-Germain dan pasukan kebangsaan Argentina.

Tidak berpuas hati dengan Lucas Torreira, Mikel Arteta menghantarnya ke Itali, di mana pemain Uruguay itu sedang menikmati kehidupannya dengan cemerlang bersama Fiorentina dan berkemungkinan membawa masuk €15 juta ke Arsenal untuk jualan musim panas ini.

Kemudian, dengan kebencian dari pangkalan peminat setia di Emirates terhadap Granit Xhaka dan ditambah dengan minat berterusan dari AS Roma untuk mendapatkannya, masa depan pemain tengah ini juga harus diputuskan dengan segera pada penghujung musim ini.

Ini bermakna, sekiranya kedua-dua pemain tengah itu dijual, wang akan mengalir masuk ke dalam tabung kelab dan akan ada ruang untuk membawa masuk pemain baharu seperti Leandro Paredes.

Kami mengatakan ini kerana Calciomercato mendakwa The Gunners adalah salah satu daripada dua kelab Liga Perdana Inggeris yang sedang memerhatikan pemain Paris Saint-Germain itu, yang dijangka akan dijual pada musim panas ini.

Laman web itu menjelaskan, walaupun pendahulu Ligue 1 itu mahukan €25 juta, namun ada kepercayaan bahawa bayaran sekitar €20 juta atau lebih sedikit daripada jumlah itu, sudah mencukupi untuk menandatangani pemain antarabangsa Argentina itu.

Paredes dilapor memerlukan kelab baharu untuk memastikan perkembangan karier bolasepaknya tidak terganggu selain mencari cabaran baharu dalam hidupnya.

Arsenal disebut di penghujung artikel tersebut dengan ia menyatakan pihak London 'melihat ke arah Paris untuk mencuba dan memahami masa yang sesuai bagi memulakan perbincangan yang produktif' dengan Paris Saint-Germain.

Walau bagaimanapun, jelas bahawa walaupun kedua-dua Tottenham dan The Gunners berada dalam persaingan tersebut dengan kepercayaan adalah, bahawa Paredes boleh kembali ke Itali, di mana dia sudah menikmati tempoh bersama AS Roma pada masa lalu.

Selain dari kelab-kelab Inggeris, kelab Itali seperti Juventus dan Inter juga dilaporkan berminat, tetapi mereka perlu berhadapan dengan persaingan dari England, yang merupakan sesuatu yang mereka tidak gemari.

Setelah kalah dalam pertempuran untuk Dusan Vlahovic kepada pasukan Turin pada bulan Januari, ini mungkin peluang untuk Arsenal membalas dendam.

Post a Comment

Previous Post Next Post