Arsenal sertai senarai peminat untuk penyerang Brentford.

Arsenal adalah salah seorang peminat Ivan Toney menjelang jendela perpindahan musim panas, tetapi pemain itu mungkin melanjutkan kontraknya dengan Brentford.

90min melaporkan bahawa Arsenal menyertai pasukan Inggeris yang lain seperti West Ham United, Everton, Newcastle United dan Wolves dalam perlumbaan untuk mendapatkan Ivan Toney.

Bagaimanapun, pemain itu difahamkan berminat untuk menandatangani perjanjian baharu yang lebih baik bersama Brentford.

Pemain Inggeris yang dilahirkan di Northampton itu kini menetap di London dan bermain untuk kelab Brentford, untuk musim keduanya selepas menyertai mereka pada 31 Ogos 2020 dalam perjanjian lima tahun.

Dan kelabnya sekarang mahukan bayaran melebihi £50 juta untuk menjualnya dan sudah tentu, dia tidak perlu meninggalkan London untuk menyertai Arsenal.

Di sebalik kelemahan geografi mereka, Newcastle United nampaknya menjadi saingan utama untuk pembelian yang berpotensi.

Laporan Telegraph mengatakan bahawa Newcastle kini memutuskan untuk mensasarkan Toney selepas Darwin Nunez jelas tidak mahu bermain untuk kelab yang tidak beraksi di pentas Eropah.

Toney yang berusia 26 tahun menjaringkan 14 gol dan menghasilkan lima bantuan musim ini, bermain 32 perlawanan untuk Brentford, walaupun enam daripada gol itu datang menerusi sepakan penalti.

Harapan untuk Arsenal ialah Toney akan meningkatkan gol bukan penalti dan hantaran golnya dalam pasukan yang lebih baik.

Darwin Nunez, juga dikaitkan dengan Arsenal.

Brentford pada masa ini masih berada di bahagian pertengahan liga (kedudukan ke-12) dan Toney pula  menduduki tempat ke-6 dalam senarai penjaring terbanyak Liga Perdana Inggeris.

Berdasarkan faktor itu, ia sudah cukup untuk menjelaskan dan menjangkakan bahawa Brentford akan mendesak pemain itu melanjutkan perjanjiannya dan kekal bersama mereka.

Itu juga menjelaskan bahawa ianya bukanlah perkara mudah buat Arsenal dan pasukan lain untuk mendapatkan khidmat penyerang berusia 26 tahun itu.



Post a Comment

Previous Post Next Post