Ramalan kesebelasan utama Chelsea lwn Arsenal

Berita pasukan ketika Arteta memberikan maklumat terkini mengenai Lacazette yang sedang bergelut ketika ini.

Arsenal sedang mencari kembali kejayaan dalam aksi Liga Perdana Inggeris di Stamford Bridge apabila mereka menentang Chelsea pada petang Rabu (19:45 waktu UK), jam 2.45 pagi esok waktu Malaysia.

Anak buah Mikel Arteta kini telah mengalami tiga kekalahan berturut-turut untuk membuatkan impian Liga Juara-Juara mereka tergantung. 

Manakala bagi The Blues pula, yang mempunyai dua perlawanan kurang daripada Tottenham di tangga keempat, mereka berada di hadapan lima mata di tempat ketiga dan menyedari penamat di empat teratas hampir dijamin dengan satu lagi kemenangan di sini.

Berita pasukan Chelsea: 

Pemain tidak tersedia: Mateo Kovacic, Callum Hudson-Odoi dan Ben Chilwell 

Keraguan: Ross Barkley

Ramalan kesebelasan Chelsea

Mendy; Silva, Rudiger, Christensen; Azpilicueta, Kante, Jorginho, Alonso; Gunung, Havertz; Werner (3-4-3). 

Berita pasukan Arsenal: 

Tidak tersedia: Kieran Tierney dan Thomas Partey 

Keraguan: Alexandre Lacazette dan Takehiro Tomiyasu 

Ramalan kesebelasan Arsenal:

Biarkan kosong sahaja.

Selepas terlepas perlawanan terbaharu Arsenal di Southampton, masih ada keraguan mengenai Alexandre Lacazette menjelang derbi London ini.

Penyerang Perancis berusia 30 tahun itu bergelut di depan gawang sejak kebelakangan ini.

Sepanjang 11 penampilan liganya sebelum ini, Lacazette hanya berjaya menjaringkan satu gol namun dalam tempoh yang disebutkan di atas, dia juga telah membantu (assist) tidak kurang daripada empat, termasuk dua ketika The Gunners menang 2-3 di Watford yang diancam penyingkiran bulan lepas. 

Walaupun pada persembahan baru-baru ini menunjukkan dia 'hilang' dalam kekalahan kepada Southampton, namun Lacazette tetap dan masih menjadi salah seorang pemain paling berpengalaman dalam skuad Arteta.

Masalah kesihatan disebut sebagai sebab di sebalik ketiadaan Lacazette dengan pengurus Arsenal mencadangkan dia boleh beraksi di Stamford Bridge pada petang Rabu.

"Ia bergantung sama ada dia negatif dan sama ada dia berasa lebih baik, dan jika simptomnya telah hilang serta jika dia bersedia untuk bermain (menentang Chelsea)," katanya kepada pemberita.

Gambar latihan hari ini dengan Laca kembali menjalani latiha, begitu juga dengan Tomiyasu.

“Dalam lapan perlawanan terakhir apabila kami telah menjaringkan gol, tiada sesiapa yang bertanya kepada saya soalan itu. 

"Apabila anda kalah, mereka bertanya. 

"Kami mempunyai 23 percubaan ke sasaran, lebih banyak daripada sebelum ini dengan penyerang lain." jelas Arteta apabila ditanya mengenai Arsenal tidak menandatangani penyerang baharu pada jendela Januari.

Post a Comment

Previous Post Next Post