Ralf Rangnick rujuk Arsenal sebagai peringatan untuk Ten Hag.

Ralf Rangnick telah merujuk pelan tindakan semasa Arsenal sebagai kisah amaran untuk pemain Manchester United yang tidak sesuai dengan gaya bolasepak Erik ten Hag.

Pakar taktikal Belanda berusia 52 tahun itu telah disahkan secara rasmi sebagai pengurus baharu Manchester United pada pagi Khamis, dengan bos Ajax sekarang akan mengambil alih daripada Rangnick pada penghujung musim ini.

Ia merupakan proses penggantian yang berpanjangan berikutan pemecatan Ole Gunnar Solskjaer pada November, tetapi pengganti tetap warga Norway itu kini telah disahkan, dengan penyandang sementara Rangnick bersedia untuk berpindah ke peranan penasihat pada penghujung tempoh perkhidmatan sementaranya.

Tetapi, sehingga itu berlaku, Rangnick kekal sebagai bos Man Utd dan dia telah bercakap di hadapan pasukannya mengenai enam mata penting Liga Perdana Inggeris dalam persiapan mereka menentang Arsenal yang turut berusaha menempatkan diri dikelompok empat teratas liga.

Rangnick telah mengeluarkan amaran halus kepada beberapa bintang Red Devils yang bergelut sambil merujuk kepada usaha yang telah dilakukan Mikel Arteta terhadap Arsenal.

"[Arsenal] sangat segar, pasukan yang sangat muda," katanya kepada pemberita.

“Mereka tewas tiga kali pertama dan mereka telah membuat kesimpulan yang betul daripada apa yang mereka alami sejak awal.

“Mereka menyingkirkan pemain yang tidak sesuai dengan gaya mereka.

“Mereka sentiasa cuba menekan, tetapi masih terdedah di belakang. 

"Saya suka menonton mereka tetapi semoga tidak ketika menentang kami esok.”

Seorang individu yang mungkin bermain perlawanan terakhirnya ialah Paul Pogba, yang kontraknya akan tamat pada musim panas ini.

Pogba mengalami kecederaan pada awal kekalahan 4-0 kepada Liverpool awal minggu ini dan Rangnick kini mendedahkan isu itu mungkin akan menghalangnya untuk beraksi pada bulan Mei.

“Doktor berkata ia akan mengambil masa minimum empat minggu untuk dia pulih.

“Perlawanan terakhir ialah penghujung Mei. 

"Saya tidak fikir kemungkinan besar dia akan dapat bermain semula.”

Manchester United telah mengesahkan Erik ten Hag sebagai pengurus baharu mereka.

Post a Comment

Previous Post Next Post