Arteta yakin Jovic adalah mesin pencetak gol baharu The Gunners.

The Gunners telah memperbaharui minat terhadap penyerang Serbia yang beraksi di Sepanyol.

Arsenal berminat untuk mendapatkan penyerang Real Madrid, Luka Jovic pada musim panas ini.

Malah Mikel Arteta dilaporkan mahu perkara itu dilakukan dengan segera bagi mengelak perkara sama terjadi sebagai mana sebelum ini -  kegagalan mendapatkan penyerang Fiorentina apabila Dusan Vlahovic akhirnya memilih Juventus.

Itu menurut akhbar Serbia - Blic, yang mengatakan pengurus Arsenal itu mahu mendapatkan perjanjian dengan segera jika boleh.

Real Madrid pula berazam untuk menyingkirkan Jovic dan gajinya sebanyak €100,000 seminggu daripada akaun kewangan mereka.

Ini kerana mereka ingin mengumpulkan dana bagi melaksanakan beberapa pembelian yang dijangka akan dilakukan pada pasaran musim panas ini.

Sejak ketibaan Carlo Ancelotti di kelab tersebut, penyerang Serbia itu terus 'dibekukan' dan itu telah mendorongnya untuk lebih dekat ke arah pintu keluar serta mengakhiri masa buruknya di Sepanyol.

Madrid difahamkan mencari €30 juta dan juga bersedia untuk membenarkan perjanjian pinjaman jika perlu, begitulah terdesaknya mereka untuk menyingkirkan Jovic daripada Santiago Bernabeu.

Arsenal adalah salah satu daripada mereka yang berminat untuk mendapatkan Jovic, dengan laporan mengatakan The Gunners telah 'memperbaharui minat mereka' dari masa lalu.

Skuad bimbingan Mikel Arteta memerlukan penyerang baharu pada musim panas ini setelah melepaskan Pierre-Emerick Aubameyang yang menyertai Barcelona, ​​sementara berkemungkinan kehilangan Alexandre Lacazette dan Eddie Nketiah secara percuma pada penghujung musim ini.

Dua penyerang Arsenal yang bakal menamatkan kontrak di Emirates pada penghujung musim ini.

Arteta percaya Jovic mempunyai potensi untuk menjadi ‘mesin pencetak gol baharu’ Arsenal dan dia mahu mengelak kesilapan sama yang mereka lakukan terhadap Vlahovic.

Bekas penyerang Fiorentina itu dikatakan pemain yang sangat diminati Arteta dan Arsenal pasti Vlahovic akan menerima tawaran mereka, tetapi akhirnya, dia memilih untuk pergi ke Juventus.

Mendapatkan Jovic sepatutnya membuktikan tugas yang lebih mudah memandangkan situasinya di Madrid, tetapi terdapat persaingan untuk mendapatkan tandatangannya, jadi The Gunners mungkin perlu bergerak lebih pantas untuk menyelesaikannya. 

Post a Comment

Previous Post Next Post