Saliba terbuka untuk tinggalkan Arsenal.

"Selalu ada peluang" pemain pertahanan Arsenal terbuka untuk tidak kembali ke kelab.

William Saliba sekali lagi meragui masa depannya bersama Arsenal apabila menegaskan bahawa dia terbuka untuk kekal di Perancis.

The Gunners menandatangani pemain pertahanan itu pada 2019, tetapi hingga ke hari ini dia masih belum menendang bola bersama pasukan utama kerana dianggap tidak cukup bagus oleh Mikel Arteta.

Arteta, pengurus Arsenal telah menghantarnya secara pinjaman pada tahun lalu dan dia semakin dewasa di kelab sementaranya sekarang, di Olympique Marseille.

Telah dikhabarkan bahawa Saliba akan kembali ke Emirates pada musim panas ini dan berkemungkinan menjadi pemain penting Arsenal musim depan.

Tetapi dia juga boleh kekal di Marseille kerana dia telah menjadi salah seorang pemain terbaik mereka dalam kempen kali ini.

Bercakap mengenai masa depannya baru-baru ini, Saliba membiarkan pintu terbuka untuk kekal bersama pasukan Ligue 1.

Dia memberitahu Le Parisien: “Selalu ada peluang. Saya tidak menyembunyikan bahawa saya sangat gembira di Marseille.

“Saya telah membangun, saya telah melepasi satu kejayaan.

“Jika saya berjaya masuk ke dalam skuad Perancis, ia adalah terima kasih kepada Marseille, kerana terdapat banyak penglibatan.

“Mereka adalah kelab yang sangat besar dengan banyak tekanan, tetapi apabila anda bagus ada banyak perkara baik yang berlaku kepada anda.

“Kita akan lihat pada Mei atau Jun ini, bergantung kepada perbincangan. 

"Hari ini, masa depan saya, saya tidak tahu apa-apa."

Mengambil kira kemajuan yang telah dicapainya dalam kempen ini, adalah adil buat Saliba memikirkan untuk kekal di Marseille. 

Pemain pertahanan itu telah berkembang dengan baik di sana malah telah memperolehi cap antarabangsa pertamanya bersama skuad kebangsaan Perancis (dia telah membuat dua penampilan bersama Perancis sejak Mac 2022). 

Kini, Arsenal perlu meyakinkannya untuk kembali ke London dan menjadi sebahagian daripada pasukan utama Arteta.

Post a Comment

Previous Post Next Post