Arsenal akan melengkapkan perpindahan bulan ini.

Tidak ada apa yang boleh menghalang perjanjian itu daripada menjadi kenyataan.

Walaupun banyak laporan minggu lalu mengesahkan bahawa tawaran Arsenal untuk Marquinhos telah diterima oleh Sao Paulo, namun media Brazil melalui beberapa hari selepas itu tanpa berita mengenai perkembangan tersebut.

Itulah sebabnya ia begitu mengujakan apabila melihat wartawan Jorge Nicola akhirnya datang dengan beberapa kemas kini mengenai perkara itu, yang mana ia akan berlaku pada musim panas ini.

Dia memulakan videonya dengan berita yang mengejutkan, mendakwa bahawa menurut sumbernya, terdapat 'masalah kecil' dalam perbincangan antara kedua-dua kelab dan kemungkinan rundingan itu mempunyai risiko untuk gagal.

Nicola, bagaimanapun, kemudian menghubungi pengarah Sao Paulo yang menafikannya. 

Pegawai itu mendakwa 'tidak ada apa-apa yang boleh menghalang perjanjian itu'. 

Dikatakan butiran akhir untuk kontrak sedang diselesaikan dan perpindahan akan diselesaikan bulan ini.

Nicola juga mendapatkan maklumat mengenai potensi peratusan yang boleh dimiliki oleh Sao Paulo terhadap pemilikan Marquinhos.

Namun, dia diberitahu bahawa Arsenal berkeras untuk memiliki 100% pegangan ke atas pemain itu, tidak memberi sebarang peluang kepada pihak Brazil terhadap pemain tersebut.

The Gunners menandatangani pemain sayap itu dengan bayaran €3 juta dan nilai rendah itu adalah disebabkan kelabnya (Sao Paulo) berisiko kehilangannya secara percuma pada musim panas ini.

Seperti yang dilaporkan oleh beberapa media minggu lalu, Marquinhos bersedia untuk dipinjamkan dengan sasaran (mungkin) ke kelab Sepanyol.

Post a Comment

Previous Post Next Post