Arsenal jadi pilihan kerana Edu dan Arteta.

Arsenal semakin hampir membuat perjanjian untuk menandatangani Gabriel Jesus dengan Edu Gaspar dan Mikel Arteta menjadikan The Gunners sebagai pasukan kegemaran.

Arsenal menghampiri perjanjian untuk menandatangani Gabriel Jesus, dengan UOL Esporte melaporkan bahawa perbincangan mengenai perpindahan telah bergerak selangkah lebih dekat dan The Gunners berada di kedudukan teratas untuk menandatangani bintang Manchester City itu.

UOL menulis bahawa terdapat evolusi dalam perbincangan dan The Gunners kini lebih hampir untuk melengkapkan perpindahan dengan nilai, gaji dan komisen telah dinyatakan.

Ia mendakwa bahawa pasukan Pep Guardiola mahukan sebanyak €60 juta (£51.5 juta) untuk perpindahan itu dan rundingan sedang berjalan dengan bayaran sekurang-kurangnya €50 juta (£43 juta).

The Gunners dikatakan menjadi pilihan untuk mendapatkan pemain berusia 26 tahun itu, terutamanya kerana hubungan antara Edu Gaspar dan Gabriel Jesus, yang bekerja bersama di pasukan kebangsaan Brazil.

Arsenal juga mendapat bantuan Mikel Arteta, yang pernah menjadi penolong jurulatih di Manchester City dan mengenali pemain itu juga.

UOL berkata jumlah penuh yang terlibat mungkin sama dengan perbelanjaan Manchester City untuk pembelian Erling Haaland daripada Borussia Dortmund, yang hanya berkaitan dengan harga asas.

Manchester City dilaporkan membayar kelab Jerman sebanyak €60 juta untuk Erling Haaland

Tetapi walaupun kedatangan penyerang tengah baharu itu mungkin kelihatan seperti alasan untuk Jesus pergi, namun laporan itu mengatakan rancangan pemain Brazil itu adalah untuk mencari peranan sebagai protagonis sebelum City menandatangani penyerang baharu itu.

Dikatakan Arsenal dilihat sebagai pilihan yang boleh memberikan Jesus lebih minit permainan dan itu akan menjadi sangat penting bagi pemain yang sedang mencari tempat dalam skuad pasukan kebangsaan untuk Piala Dunia.

Post a Comment

Previous Post Next Post