Bintang England tidak berminat sertai Arsenal.

Bintang England bernilai £49 juta sama sekali tidak berhasrat untuk menyertai Arsenal pada musim panas ini.



Pemain antarabangsa England, Raheem Sterling tidak mempunyai keinginan untuk menyertai Arsenal di tengah-tengah ketidakpastian mengenai masa depannya di Manchester City.

Menurut Athletic, hubungan kerja Sterling dengan bos The Gunners, Mikel Arteta semasa mereka bersama di Stadium Etihad tidak memberi sebarang impak menjelang jendela perpindahan bulan depan.

Sterling menghampiri 12 bulan terakhir kontraknya dan adalah mutashil pada ketika ini bahawa dia akan menandatangani kontrak baharu bersama kelab itu.

Arsenal telah dikaitkan dengan perpindahan musim panas untuk Sterling, sementara ia juga dilaporkan minggu ini bahawa Tottenham turut berminat dan mendahului dalam mengejar pemain Inggeris itu.

Sterling tidak mempunyai keinginan untuk menyertai Arsenal

Laporan mereka merujuk kedua-dua dakwaan itu: “Sterling akan menunggu sehingga tamat saingan Liga Negara-Negara bersama England pada bulan Jun ini sebelum mengadakan rundingan dan membuat keputusan mengenai masa depannya

"Sterling sedang menuju ke 12 bulan terakhir kontraknya yang sedia ada.

“Ini telah membawa kepada spekulasi baharu minggu ini mengenai potensi perpindahan dari Stadium Etihad, dengan Arsenal dan Tottenham menjadi pasukan terkini dilaporkan sebagai destinasi yang mungkin.

Tetapi dipercayai Sterling tidak melayan sebarang perbincangan berkaitan langkah seterusnya dan sekiranya dia keluar dari City, jangkaan adalah dia akan menyertai salah satu daripada sebilangan kecil pasukan paling banyak memenangi kejuaraan di Eropah. 

"Walaupun pernah bekerja dengan Arteta ketika pengurus Arsenal itu berada di City, namun Sterling tidak menyatakan hasrat untuk mengikutinya ke Utara London.

Dakwaan bahawa Spurs mungkin menjadi pendahulu kerana Sterling mahu bermain untuk Antonio Conte dinafikan oleh sumber dan dikatakan pandangannya terhadap pengurus Itali itu tidak melebihi penghormatan profesional sepenuhnya. 

"Komitmennya kepada City diketahui kukuh dan ini menjadikan perjanjian baharu itu munasabah.

Bagaimanapun, itu tidak mungkin jika ia kelihatan seolah-olah dia akan terus diberi peranan terhad dalam perlawanan paling penting.

"Walaupun perbincangan rasmi berhubung untuk melanjutkan tempoh Sterling masih belum berlaku, tiada permusuhan dalam hubungan itu dan semua petunjuk menunjukkan bahawa komunikasi telah matang, mesra dan jujur."

Kontrak Sterling yang akan tamat dalam masa setahun menyukarkan untuk menilai dengan tepat pemain yang menyertai City dalam perjanjian bernilai £49 juta pada Julai 2015, menurut BBC Sport.

City tidak berada di bawah tekanan kewangan untuk menjual, tetapi mereka baru sahaja menandatangani Erling Haaland dan ini bermakna seseorang seperti Sterling atau Gabriel Jesus mungkin akan pergi pada musim panas nanti.

Kelab mana yang Sterling sasarkan apabila kita bercakap tentang yang paling menyerlah dalam kalangan elit Eropah? 

Real Madrid mempunyai keutamaan mereka di tempat lain dengan mensasarkan Kylian Mbappe.

Situasi kewangan Barcelona bermakna mereka perlu menghidu mana-mana pemain elit dengan kontrak jangka pendek, tetapi adakah mereka benar-benar mampu memikat pemain tersebut dengan tawaran sebegitu?

Bayern Munich sentiasa berada di dalam senarai pilihan dan Sterling telah melihat Leroy Sane berpindah dari Manchester ke Bavaria.

Jika bukan Arsenal atau Spurs, maka nampaknya tidak mungkin Sterling akan kekal di England jika dia meninggalkan City, memandangkan sejarahnya bersama Liverpool dan fakta dia pernah bermain untuk dua pesaing terbesar Manchester United.

Post a Comment

Previous Post Next Post