Ejen terbang ke England pada hujung minggu.

Kesediaan menerima tawaran besar daripada Arsenal untuk pemain dan ejen akan terbang ke England pada hujung minggu.

Kegagalan Arsenal untuk beraksi dalam saingan Liga Juara-Juara musim depan boleh menjadi penghalang kepada usaha mereka untuk mengejar penyerang Manchester City, Gabriel Jesus menurut dakwaan dari Brazil.

Goal Brazil menulis bahawa dengan potensi kegagalan The Gunners untuk kekal dalam kelompok empat teratas Liga Perdana Inggeris, terdapat beberapa sebab mengapa usaha mengejar pemain berusia 25 tahun itu mungkin gagal, walaupun aspek lain berjalan lancar.

Yang pertama ialah pelaburan yang lebih kecil dalam pembelian pemain, dengan laporan mendakwa Arsenal perlu mengurangkan tawaran €50 juta yang dilaporkan dibuat mereka untuk pemain itu.

Kekurangan tempat dalam Liga Juara-Juara juga akan mempengaruhi keputusan pemain, terutamanya kerana terdapat kelab Eropah lain yang juga berminat untuk membidanya.

Namun, Goal Brazil mengetahui bahawa itu bukanlah perkara yang paling penting bagi Jesus.

Penyerang itu lebih fokus untuk mencari tempat di mana dia boleh bermain lebih banyak dan sekerap mungkin, dalam erti kata lain peranan tetap serta dengan keutamaannya adalah untuk kontrak jangka panjang dan menguntungkan dari segi kewangan. 

Itu boleh didapati di Arsenal.

Dikatakan bahawa ejen pemain itu Paulo Pitombeira akan terbang ke Eropah pada hujung minggu ini dan akan berunding dengan lembaga pengarah Manchester City selepas tamat Liga Perdana. 

Pitombeira juga bersedia untuk bercakap dengan kelab-kelab lain yang berminat untuk mendapatkan pemain itu.

Menurut laporan tersebut, pihak Pep Guardiola pada mulanya meminta €60 juta untuk perpindahan itu, tetapi bersedia menerima tawaran Arsenal sebanyak €50 juta

Namun, dengan tiada apa yang dilakukan oleh The Gunners setakat ini, Juventus juga dilihat sebagai alternatif untuk penyerang itu.

Post a Comment

Previous Post Next Post