Liga Juara-Juara kunci untuk Arsenal bawa Dybala

Desakan perjanjian Arsenal disediakan untuk menandatangani nama besar dengan kelayakan Liga Juara-Juara menjadi kunci.

Arsenal dilaporkan baru sahaja mencapai persetujuan untuk menandatangani pemain ternama secara percuma, tetapi perjanjian itu mungkin gagal.

Massimo Brambati mendakwa Paulo Dybala mencapai persetujuan dengan Arsenal untuk menyertai The Gunners sebagai ejen percuma musim panas ini.

The Gunners menyediakan perjanjian untuk Paulo Dybala apabila dia meninggalkan Juventus pada musim panas ini, tetapi ia bergantung kepada prestasi pasukan Mikel Arteta untuk mendapatkan aksi Liga Juara-Juara musim depan.

Itu menurut bekas pemain bolasepak yang kini menjadi penganalisis, Massimo Brambati, yang mengatakan The Gunners mungkin terlepas pemain Argentina itu.

Dybala bersedia untuk meninggalkan Juventus secara percuma pada penghujung musim, dengan gergasi Itali itu telah menyerah kalah untuk membuatkan pemain itu menandatangani perjanjian baharu.

Dia mempunyai senarai panjang kelab yang mengejar tandatangannya dan Arsenal telah dimasukkan ke dalam gambaran awal bulan ini apabila jelas perjanjian telah dibuat sekiranya The Gunners menamatkan saingan di empat teratas.

Itu diikuti dengan laporan yang menyatakan Arsenal adalah salah satu destinasi yang mungkin dituju pada musim panas ini ketika dia mempertimbangkan pilihannya.

Nampaknya Arsenal bakal tergelincir dalam perlumbaan untuk empat teratas dan itu akan (mungkin) merugikan mereka, sekurang-kurangnya menurut Brambati.

“Saya tahu Dybala telah membuat perjanjian dengan Arsenal,” katanya kepada Tuttomercatoweb, yang disampaikan oleh TuttoJuve.

“Jika mereka pergi ke Liga Juara-Juara, kami akan duduk semeja dan bercakap mengenainya.

Bercakap mengenai ucapan selamat tinggal Dybala yang penuh air mata kepada Juventus, Brambati berkata:

“Saya tidak faham tangisan seorang pemain pada November menolak kontrak daripada Juve sebanyak €7.5 juta serta bonus.

"Jika anda benar-benar mahu kekal, anda tidak akan berbuat demikian dan anda akan menerima, dan lebih-lebih lagi anda tidak akan meminta €10 juta."

Tiada aksi Liga Juara-Juara boleh menyebabkan perjanjian gagal.

Dybala sememangnya seorang pemain yang hebat. 

Pemain Argentina itu telah menjadi antara yang terbaik dalam liga utama Itali sejak lapan tahun lalu dan dia tidak akan kekurangan tawaran sekarang kerana dia menjadi ejen bebas. 

Bagaimanapun, tidak mungkin dia akan menyertai Arsenal. 

Seperti yang dikatakan oleh Brambati, Dybala akan menyertai Arsenal hanya jika The Gunners berada di Liga Juara-Juara. 

Malangnya, peluang Arsenal untuk menyertai pertandingan adalah hampir mustahil pada masa ini. 

Satu-satunya cara Arsenal akan menduduki tempat keempat adalah jika mereka menewaskan Everton pada hari terakhir musim ini dan Tottenham tewas kepada Norwich City yang sudah pun tersingkir dari saingan Liga Perdana.

Itu tidak mungkin berlaku, yang bermakna Dybala mungkin tidak berminat untuk menyertai The Gunners pada musim panas ini, yang tidak beraksi dalam saingan Liga Juara-Juara musim depan.

Post a Comment

Previous Post Next Post