Impian Sangare untuk beraksi di EPL

Pemain tengah mengakui perpindahan Liga Perdana Inggeris adalah impian selepas Leicester berminat menandatanganinya.

Pemain sasaran Leicester City, Ibrahim Sangare mengakui ia akan menjadi impian untuknya berpindah ke Liga Perdana Inggeris, tetapi ketika ini dia tidak terlalu memberi perhatian mengenai perkara itu.

Pemain tengah tersebut berada dalam prestasi terbaik ketika ini bersama pasukan PSV Eindhoven, setelah tampil dengan beberapa siri persembahan yang mengagumkan di Eredivisie dan di Eropah.

Itu menyebabkan dia mempunyai barisan panjang dengan mereka yang dilaporkan berminat untuk mendapatkan tandatangannya, termasuklah Leicester City, yang telah dikaitkan dengan perpindahannya untuk beberapa ketika.

Malah, Leicester baru-baru ini telah menjelaskan bahawa perpindahan itu, walaupun dengan nilai €35 juta, ia akan menjadi tawaran utama bagi mereka kerana Sangare jelas lebih baik daripada pilihan semasa yang dimiliki mereka.

Sama ada Leicester akan melakukan perpindahan tersebut masih belum diketahui, walaupun ia lebih berkemungkinan berlaku sekiranya Youri Tielemans meninggalkan mereka pada jendela perpindahan musim panas.

Youri Tielemans telah dikaitkan dengan Manchester United dan Liverpool pada masa lalu, tetapi Arsenal telah mengambil inisiatif dalam mengejar perpindahan untuk pemain tengah Leicester itu.

Sangare mungkin pengganti yang ideal dalam kemungkinan itu dan dia mengakui lebih terbuka untuk berpindah ke Liga Perdana Inggeris.

“Saya seorang pemain PSV dan saya menumpukan perhatian kepada tiga perlawanan yang kami ada musim ini. Saya tidak memikirkan perkara lain,” katanya kepada De Telegraaf.

“Selepas itu, saya akan bercuti dan saya akan mempunyai masa untuk bercakap tentang kemungkinan projek seterusnya, tetapi sehingga itu, saya tidak mahu memikirkan tentang itu.

“Bermain dalam Liga Perdana Inggeris bukan sahaja impian saya tetapi impian setiap pemain bolasepak. 

"Itu adalah liga terbesar dan paling penting di dunia.

“Sebagai budak kecil di Ivory Coast, Chelsea adalah kelab hati saya. Kerana Didier Drogba, penyerang Ivory terbaik pernah bermain di sana. 

"Dia antara idola saya yang hebat.

“Kemudian, saya juga menjadi peminat Manchester City, apabila Yaya Toure bermain di sana. 

"Seperti saya, dia bermain di bahagian tengah. 

"Drogba dan Toure adalah lagenda hebat bolasepak Ivory. 

"Pemain yang benar-benar meletakkan bolasepak Afrika di dunia [dikenali]”

Post a Comment

Previous Post Next Post