Juventus sangat berminat untuk menandatangani pertahanan Arsenal.

Arsenal diyakinkan untuk menjual pemain dengan pertahanan muda sangat diminati oleh kelab Itali menjelang musim panas.



The Gunners dilaporkan sedang mempertimbangkan untuk melepaskan Gabriel Magalhaes pada musim panas ini jika Juventus ingin membuat perpindahan untuknya.

Itu menurut Tuttosport, yang mengatakan pemain Arsenal itu 'sangat disukai' oleh Juventus ketika Old Lady berusaha untuk mengukuh barisan pertahanan mereka.

Laporan itu menjelaskan bahawa Juventus perlu mencari pengganti kepada Giorgio Chiellini dan Magalhaes berada dalam senarai sasaran mereka yang berpotensi untuk berbuat demikian.

Pemain pertahanan itu menyedari minat yang ditunjukkan terhadapnya, begitu juga Arsenal yang perlahan-lahan diyakinkan untuk membuka pintu kepada perpindahan.

Sebarang tindakan tidak akan diputuskan dengan mudah oleh The Gunners kerana tidak ada keraguan tentang pemain itu, yang telah menjadi pemain tetap dalam barisan utama pertahanan Mikel Arteta musim ini.

Pasaran perpindahan, bagaimanapun, mempunyai peraturannya sendiri dan Magalhaes tahu dia sedang dipantau, sesuatu yang dia mungkin memutuskan untuk bertindak lebih jauh.

Itu akan meletakkan Arsenal dalam situasi yang sukar, jadi mereka boleh mencari untuk membuat perjanjian jika kewangan sesuai untuk mereka.

Urusan perpindahan pemain pertahanan Arsenal itu juga boleh melibatkan pemain tengah Juventus, Arthur yang mana dia telah lama dikaitkan dengan perpindahan ke Emirates.

Dengan Juventus difahamkan mahu mendapatkan Magalhaes dan sedia melepaskan pemain tengah mereka pada musim panas ini, dia kekal sebagai inisiatif berasingan buat ketika ini.

Pada masa ini, Juventus masih belum membuat langkah mereka, tetapi Gabriel Magalhaes adalah pemain yang mereka suka dan sedikit mengatasi Nikola Milenkovic dalam pemikiran mereka.

Arsenal pula, (pada pendapat penulis) tidak mungkin melepaskan Magalhaes, walaupun William Saliba akan kembali ke Emirates pada penghujung musim ini.

Namun, dalam bolasepak, segalanya boleh berlaku dan kita sendiri tidak mengetahui perancangan sebenar Mikel Arteta musim depan.

Post a Comment

Previous Post Next Post